Фургон, пікап і легковик - три українські електромобілі, які не стали серійними

24 06 2019

Коментарі:

0
 Червень 24, 2019
 0
Категорія: Новини, Статті

Електромобілі вже давно є трендом, заполонивши авторинки усього цивілізованого світу. Нині загальновизнаними є  їхня екологічність,  економія у використанні та й навіть вищий рівень безпеки, порівняно з машинами з ДВЗ.

Не оминула любов до електромобілів і українців – у світовому рейтингу Україна входить до першої десятки країн, в яких найдинамічніше розвивається ринок електрокарів. Незважаючи на це, досить маловідомою залишається історія електромобілів українського виробництва. 

Пропонуємо ознайомитися із трьома українськими електромобілями.

1. ЛАЗ-750 і ЛАЗ-751

Важко повірити, але ще у 1949 році Львівський автобусний завод отримав замовлення на виробництво 1000 електромобілів. 

Одними з перших вдалих проектів підприємства стали 2 модифікації електричної вантажівки: ЛАЗ-750 та ЛАЗ-751.  Інженери заводу оснастили фургони двома електромоторами. Крутний момент у такій конструкції передавався на задні колеса. 

Для зменшення загальної маси електромобілів використовувалися спеціальні матеріали. Так, кузови машин виготовляли з алюмінію та фанери.

Потужність електромоторів ЛАЗ-750 становила загалом 5,7 кВт. Працювали вони від енергії 40 акумуляторів ємністю 200 А · год і напругою 80 В. На відміну від ЛАЗ-750, модель з індексом 751 оснастили ще 2 додатковими акумуляторами, а два електродвигуни розвивали потужність вже у 8 кВт.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Легендарний ЗАЗ і футурстичний “Синхронус” – ТОП-5 українських електромобілів

З огляду на технічні характеристики, ЛАЗ-751 мав трохи більший запас ходу. На противагу 50 км першої модифікації, він міг проїхати на одному заряді до 60 км. Різниця у максимальних швидкостях була незначною: у ЛАЗ-750 вона дорівнювала 33 км/год, тоді як у ЛАЗ-751 – 30 км/год.

Обидві електровантажівки планували використовувати для доставки пошти. Якщо ЛАЗ з індексом 750 міг перевозити до 0,5 тонни вантажу, то ЛАЗ-751 – на 1 тонну більше. 

У масове виробництво машини так і не потрапили через проблеми з акумуляторами. Батареї були досить дорогими, а приблизно кожні 20 тис. км їх потрібно було замінювати новими. Через це проект згодом визнали фінансово невигідним.

2. «Київ-1103»

Ідея виробництва власного електромобіля з’явилась у членів Науково-виробничого центру «Інформатика». Проект навіть певною мірою фінансувався державою. 

Тяговий двигун для першого електромобіля до Києва прибув з Саратовського авіазаводу. Спеціально для проекту працівники підприємства допрацювали двигуни літакобудівної компанії МіГ, щоб вони стали придатними для використання в електромобілях. Колекторний електромотор постійного струму розвивав 18 кВт. Важливим також було те, що при цьому двигун важив лише 11 кілограм. Кузов машини вирішили виготовляти зі склопластика, що значно зменшувало загальну масу електрокара.

Досить довго тривали пошуки акумуляторів для електромобіля. Зваживши технічні характеристики вітчизняної електроніки, котра давала можливість долати близько 20 км на день, конструктори зупинили вибір на імпортних акумуляторах. З їхньою допомогою пробіг електромобіля значно збільшувався до 200 км на день. При цьому величезним недоліком стала ціна на закордонні батареї, яка унеможливлювала запуск електрокара у серійне виробництво. Зрештою ізраїльська фірма вирішила допомогти з реалізацією проекту та розпочати на території України виготовлення власних нових батарей. 

Повна готовність до запуску масового виробництва припала на кінець 90-х років ХХ століття. Цей період усім запам’ятався як час фінансової нестабільності та втрати комерційних зв’язків. Саме ці аспекти і призупинили налагодження серійного виробництва.

3. ЛуАЗ-130211Е

Український електропікап з’явився на світ 1997 року. Експериментальний автомобіль відомий тоді під назвою ЛуАЗ-130211Е «Комбі» створили на базі ЛуАЗ 13021. 

Для живлення використовували акумулятори фірми Delco Remy.  Електромобіль «Комбі» ЛуАЗ-130211Е був обладнаний та випробуваний в двох варіантах комплектації шасі.  ЛуАЗ-130211Е отримав свідоцтво, а його конструкція навіть була узгоджена Науково-дослідним Центром безпеки дорожнього руху МВС України на три дослідних зразки. Не дивлячись на це, електропікап так і не запустили у масове виробництво.

Даних про запас ходу не одному заряді немає.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *