Легендарний ЗАЗ і футурстичний "Синхронус" - ТОП-5 українських електромобілів

20 03 2019

Коментарі:

0
 Березень 20, 2019
 0
Категорія: Новини, Статті

Одним із найдосконаліших електромобілів є американська Teslа. Проте на шляху до її створення сотні інженерів протягом останніх 130 років створили не оддин десяток електромобілів. Не винятком є й українські підприємства й наукові центри.

Пропонуємо 5 електромобілів українського походження.

1. ЗАЗ-968 ЗМІ-“Електро”

Перший український електромобіль випустили  1973 року. Його назвали ЗМІ-”Електро”. Конструктори оснастили машину електродвигуном потужністю 4 кВт, який дозволяв розвивати швидкість до 60 км/год. “Фішкою” легковика став імпульсний напівпровідниковий перетворювач, завдяки якому можна було плавно змінювати режими роботи електродвигуна. Це також забезпечувало автоматичну систему рекуперації – тобто енергія, що виділялась під час гальмування не йшла в нікуди, а використовувалась для підзарядки акумуляторних батарей. ЗМІ -”Електро” міг без підзарядки на акумуляторі долати відстань до 100 км. На жаль, достеменно невідомо, як склалась доля першого українського електромобіля, та в серійне виробництво він так і не пішов.

2. “Київ”-1103

Електромобіль “Київ”-1103 створили на початку 1990-х співробітники Науково-виробничого центру “Інформатика” за підтримки уряду. Проект отримав хороше фінансування, адже основною метою його було налагодження виробництва електромобілів української конструкції.

Спочатку легковик створювали, використовуючи елементи “Запорожця” і “Таврії”. Пізніше конструктори зрозуміли, що цього не достатньо для міцного шасі, тому запозичили агрегатну базу ЛуАЗу.

Над дизайном ж кузова зі склопластику працювали чеські спеціалісти. Для авторів важливим був не тільки технічний бік авто, а й приваблива зовнішність.

Конструктори використали тяговий електродвигун з авіапрому потужністю 18кВт, а акумуляторні батареї замовили в Ізраїлі. На одній зарядці “Київ” міг легко проїхати до 200 км.

Планувалось серійне виробництво електромобіля, але через економічну кризу кінця 1990-х фінансування припинили.

3. “Таврія-Електро”

“Таврію-Електро” з індексом ЗАЗ-1109 випустили повністю з українських запчастин 1991 року спільно Інститутом електродинаміки НАН України із Запорізьким ЗАЗом.

Для “Таврії” створили транзисторні тягові перетворювачі з високим ККД, мікропроцесорними системами управління електромобілем та транспортні тягові електродвигуни. Їх розробили в Інституті електродинаміки НАН України.

Автори використали легкий, сучасний кузов та доступні свинцево-кислотні батареї, розраховані на 400 зарядних циклів. Тобто пробіг електромобіля становив близько 40 тис. км без заміни акумулятора. Максимальна швидкість сягала 90 км/год.

Без підзарядки “Таврія” проходила 140 км. Заряджали авто від звичайної домашньої розетки за 8 годин. Собівартість електрокара була невисокою, що дозволяло продавати його в Західній Європі за 8 тисяч доларів. Зокрема, в Швейцарії закупили невелику партію посилених кузовів, у які встановлювали вже своє електричне обладнання.

Планувалося запускати легковик у серійне виробництво, але через брак коштів цей план реалізувати не вдалося.

 

4. Lanos Pick-up Electro

Вперше ZAZ Lanos Pick-up Electro презентували в Києві 2010 року. Розробка Запорізького автозаводу оснащена 8 акумуляторними батареями та 15-кіловатним електродвигуном.  Це дозволяє машині проїхати без підзарядки до 120 км.

Акумулятори розміщені двома блоками. Перший знаходиться під капотом. Другий встановлений у вантажному відсіку, ємність якого 2,5 тис. літрів. Важливо, що він там займає лише 1 кв.м.

Максимальна швидкість, яку може розвинути електромобіль, досягає 110 км/год.

Випустили лише декілька такий електромобілів. За словами керівництва ZAZ, серійне виробництво поки не планується через його високу вартість.

5. Машина-карета Synchronous

Український електромобіль Synchronous у формі карети презентували  2016 року в Монако. Автором розробки є компанія Electric Marathon International.

Завдяки незвичній формі Synchronous можна використовувати як міське таксі, шатл для готелів чи екскурсійну машину. Авто є першим прототипом електромобіля, що повністю розробили та зібрали в Україні.

Розробники постарались зробити електромобіль максимально комфортним для водія та пасажирів. Він оснащений мультимедійною системою та задньою камерою. В спекотний літній день на допомогу прийде кондиціонер, що живиться від сонячних батарей на даху авто.

Ретро-футуристичний електромобіль виготовлений з екологічних матеріалів. При створенні кузова використовували склопластик. Оснащене авто інноваційним асинхронним двигуном “Слов’янка” та літій-іонною батареєю. Без підзарядки Synchronous може проїхати до 160 км та розвинути швидкість до 70 км/год.

За словами розробників, планується серійне виробництво електромобіля, але, імовірніше, це буде співпраця із закордонними виробниками авто.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *