Барселона: як пересадити каталонців на електрокари?

30 10 2015

Коментарі:

0
 Жовтень 30, 2015
 0
Electric taxi in Barselona

Категорія: Новини

Зарядки на кожному кроці і майже нема електромобілів. Блог Анастасії Пахомової про мандрівку до Барселони.

Коли я зацікавилась електромобілями – то вже не можу спокійно поїхати до якогось закордонного міста. Нещодавно ми з чоловіком провели 4 дні його відпустки в Барселоні. І замість того, щоб просто гуляти пляжами і поїдати морозиво, ми взялися досліджувати, що у них там з електромобілями.

IMG_5766

А ситуація там абсолютно протилежна до нашої. На 1,5 млн мешканців цього міста у них дуже велика кількість зарядок – 148, і з них суперчарджерів – 15. У них уже є інфраструктура, і нема авто. Адже для них бензин займає дуже невелику частку у сімейних витратах, і фактор економії не працює.

За ці чотири дні я не побачила жодного електромобіля, який би стояв і заряджався. Лише на Plugshare можна переконатися, що ці зарядки інколи використовуються. На карті весь час чекіняться дві Tesla, одна BMW, Kangoo і декілька інших машин. На вулицях я бачила BMW i3, Tesla, а ще п’ять сірих Leaf’ів, які виїхали з якоїсь громадської установи і зникли в одному напрямку.

П'ять сірих Nissan Leaf біля державної установи

П’ять сірих Nissan Leaf біля державної установи

Взагалі рекламні Leaf’и там стоять скрізь: у торгових центрах, в аеропортах, їх піарять з усієї сили. Обіцяють безкоштовну зарядку, безкоштовну паркову у громадських паркігах, безкоштовний проїзд платними автобанами, вільний рух смугами для пасажирського транспорту і купу знижок на обладнання та аксесуари.

IMG_5861

Першу зарядку я знайшла у підземній парковці. А їх там дуже багато, наприклад, у невеликих будинках на зразок наших хрущівок замість підвалів – приватні паркінги на 20-30 машин. І на стінах там є зарядки, зазвичай це 2-3 звичайні роз’єми і слот для карток доступу.

Такі картки можна купити тільки в компанії-операторі, в першому ліпшому магазині їх знайти поки не вийде. На цьому ринку працює декілька гравців, і принцип роботи у всіх схожий, але один із них – називається SmartCity – майже монополіст.

Зарядка для електромобілів у Барселоні

Наступна зарядка – це була публічна станція, виглядала схожою на стовпчик нашого виробництва, але вони застосовують дуже цікаву технологію. Розетки приховані під спеціальною кришкою, яка не відкривається без картки. Стовпчики такі сірі, і їх взагалі не видно. Вони не світяться, і їх достатньо важко знайти, навіть коли помітити знак парковки з розеткою.

IMG_5857

Суперчарджери теж безкоштовні, але набагато більші і підсвічуються, тому їх добре видно. Біля них майже завжди зайняті парковочні місця, причому не “електричками”: зупиняються звичайні авто.

Суперчарджер у БарселоніСуперчарджер у Барселоні

Усі ці зарядки безкоштовні до кінця 2016 року, достатньо купити картку.

Єдиним клієнтом заправок, якого я побачила, був електричний скутер. Такі скутери недавно закупила компанія, яка здає в оренду авто. У них дуже оригінальна концепція – вони їх хочуть здавати не поденно, а погодинно: щоб людина могла сісти на скутер біля дому, під’їхати до роботи і там залишити. І, знову ж таки, це – ініціатива власника, попит вони тільки намагаються сформувати.

Електроскутер у Барселоні

Окрім них, переважно електричний також міський і комунальний транспорт. Великі сміттєвози просто не вмістяться у ті маленькі центральні вулички.

Барселонський електричний сміттєвоз

Барселонський електричний сміттєвоз

А в передостанній день ми абсолютно випадково помітили рекламу виставки ExpoElectric. І там – та сама ситуація, що і в цілому по місті. На виставці є ледь не всі можливі електромобілі – а народу небагато.

IMG_6214

Великі групи товклися тільки біля Renault, Nissan та KIA. Я була просто вражена ціною Renault ZOE – 15 тисяч євро.

IMG_6175

Електромобіль для комунальників

IMG_6106 IMG_6116 IMG_6140 IMG_6158

Щоправда, їхня знаменита батарея при цьому не продається, а орендується. Ти щомісяця маєш платити за використання батареї, і інших варіантів вони не розглядають.

IMG_6206

Із нових для мене моделей дуже сподобався плагін-гібрид Volkswagen XL1 : вона невеличка, майже по коліна, і двері відкриваються догори, як у Tesla.

Volkswagen XL1

Окрім того, виставлялося декілька видів зарядних станцій, при чому майже всі – місцеві, іспанські, і тільки одна британська. Коли великого попиту нема, то дешеві місцеві виробники кращі за дорогі високотехнологічні штучки. Те саме, мабуть, буде і в Україні, з нашим рівнем доходів.

IMG_6202 IMG_6201 IMG_6195

Коли ми вже їхали на літак до Києва – в аеропорті нас проводжав Nissan Leaf, який стояв на виставковому стенді. Мабуть, це було недаремно. Адже вдома на мене якраз чекала справа: я збиралася першою в Києві купити в кредит мою нову білу «електричку».

IMG_6318

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *