Одне з перших питань, яким переймаються покупці електромобілів: як довго триматиме батарея? У значній мірі від цього залежить і вартість автівки, і дальність пробігу на одному заряді, і загалом продуктивність EV.
Електромобільний блогер Том Молуні, який придбав одну з перших BMW i3 у Північній Америці, регулярно вимірює характеристики автівки та її батареї, роблячи щось накшалт довгострокового тест-драйву. У черговому розгорнутому відгуку про свій електрокар Молуні стверджує, що батарея i3 має кращі показники, ніж ті, що вказані виробником.
За 36 місяців Молуні наїздив на електричному BMW близько 113 тис км. Він виявив, що ємність батареї відрізняється від 18.8 кВт•год (корисна ємність, вказана виробником). Зокрема, найбільша ємність, яку зафіксував американець, була 19.2 кВт•год, а найменша – 16.1 кВт•год (взимку). Втім, допоки автівка була новою, в середньому прилади показували 19 кВт год.
Зараз, після 3 років користування авто, ємність батареї складає, в середньому, 18.2 кВт•год, пише Молуні. Тобто, втрати ємності складають лише 0.8 кВт•год – після 36 місяців майже щоденного користування авто, 113 тис км пробігу і приблизно 1000 повних циклів зарядки (насправді, під’єднань було ближче до 2000, але між ними Молуні не виїжджав весь запас ходу).
Втрати запасу ходу склали не більше 5 км.
“Коли автомобіль був новий, я в середньому міг проїхати 125.5 км на одному заряді в сприятливих погодних умовах; тепер – до 120.7 км на одному заряді. Це дуже вражає, бо згідно з рейтингом EPA (Управління з охорони навколишнього середовища США), запас ходу для i3 REX 2014 року становить 116 км на одному заряді. Тобто я досі можу проїхати більше, ніж гарантує EPA”, – приємно вражений Молуні.
Згідно з дослідженнями в США, Tesla Model S, в середньому, втрачає 3.7 км запасу ходу на кожні 16 тис км. пробігу. Якби Молуні користувався Теслою, за цей час вона мала б втратити до 26 км запасу ходу.
“Якщо мій досвід справедливий для більшості i3, це хороша новина не тільки для BMW, але і для всієї індустрії EV”, – пише автор. Проблема втрати ємності батареї тривожить багатьох потенційних споживачів, які цікавляться електромобілями. Чим більше позитивних звітів про життєвий цикл батареї, тим більше довіри до галузі, вважає Молуні.
Коментарі:
0