Електромобілі вигідні для економіки України. Ціна питання - понад $90 млн

9 12 2015

Коментарі:

0
 Грудень 9, 2015
 0

Економіка держави отримає ці кошти негайно. Але найбільше користі буде за 15-30 років.

10 грудня Верховна Рада втретє спробує розглянути найдієвішу електромобільну пільгу – скасування ПДВ на цей вид транспорту. Напередодні цього важливого голосування Electrocars нагадує, що пільги на електромобілі обернуться прямою економічною вигодою для України.

Цю вигоду забезпечать одразу декілька чинників. Ми підрахували, що сумарно економіка нашої держави отримає приплив понад $90 млн.

Як ми рахували
– У підрахунку ми виходили із прогнозу, що продажі електромобілів в Україні без додаткової стимуляції упродовж наступних чотирьох років складуть 3 тисячі штук. А в разі скасування ПДВ – 23 тисячі.
– Власники автомобілів проїжджають за місяць в середньому 1500 км, а отже, витрачають на електроенергію близько 220 грн. при цьому, якби вони користувалися бензиновими авто, то витрачали би 2500 грн на місяць.
– У всіх розрахунках використано нинішні рівні тарифів, мит та зборів.

 

СКІЛЬКИ ДОДАТКОВО ОТРИМАЄ ЕКОНОМІКА УКРАЇНИ ДО 2020 РОКУ

+ $200 тис – економія на збалансуванні споживання електроенергії упродовж доби.

Україна не може на повну потужність використовувати свої атомні електростанції, що продукують дешеву електроенергію. Адже АЕС не можуть постійно вмикатися та вимикатися. Вони видають так зване “базове” навантаження, однакове упродовж усього часу. А структура споживання у нас нестабільна: вночі нам треба набагато менше струму, аніж удень. Тому й доводиться отримувати дорогий струм вугільних електростанцій – вони набагато маневреніші. Влітку у цьому частково допомагає також гідроенергетика.

Електромобілі заряджаються переважно вночі. А отже, вони допомагають вирівняти графік споживання. І можна буде використовувати більше струму з АЕС. Наразі кіловат-година теплових електростанцій коштує на енергоринку 0,8565 грн, а атомних – 0,3846 грн. Отже, за чотири роки, поки кількість електричних авто зростатиме, ми зекономимо $200 тис.

В такий спосіб ми зможемо цілеспрямовано знижувати споживання саме антрацитового вугілля, яким нас наразі шантажує Росія. Звичайно, балансувального потенціалу навіть 50 тисяч електромобілів недостатньо для того, щоб повністю відмовитися від антрациту. Але все ж це буде крок у потрібному напрямку.

+ $36 млн – поліпшення платіжного балансу України завдяки зниженню імпорту нафтопродуктів.

Наразі 85% нафтопродуктів в Україні – імпортовані. А електроенергія – уся вітчизняна. Після введення в дію ЛЕП з Рівненської АЕС до Києва нестачі її не спостерігається. Отже, якщо буде скасовано ПДВ на електромобілі, українським водіям не доведеться закуповувати бензин на $60 млн. Якщо відкинути всі податки та збори, то непотрібно буде імпортувати паливо приблизно на $36 млн.

Програми імпортозаміщення зазвичай для уряду коштують дуже дорого. Але в цьому разі ми зможемо поліпшити карму платіжного балансу, лише скасувавши бар’єри на екологічний транспорт.

+ $55 млн – зростання внутрішнього попиту завдяки економії українців на паливі

Саме настільки дешевше обійдеться водіям 23 тисяч електромобілів електроенергія порівняно з випадком, якби їм довелося закуповувати бензин. Куди підуть зекономлені гроші з гаманців українців? Перш за все на внутрішній ринок. Не кожен зараз їздить відпочивати до Єгипту.

І це все – тільки негайна економічна вигода. А найбільші економічні “перемоги” настануть за 15-30 років.

– Електромбілі тісно пов’язані із зеленою енергетикою. Існує безліч рішень, які інтегрують сонячні панелі із зарядними станціями для електрокарів. А отже, держава поступово буде переходити на зелену енергетику, де вартість кіловат-години постійно падає.

– Електричні авто – це економія на лікуванні. У ЄС підрахували, що на лікування кожного мешканця загазованих міст необхідно витрачати по 200 євро щороку. Тягар усіх цих витрат уже дуже скоро ляже на державний та на сімейні бюджети українських громадян, якщо рівень шкідливих речовин у великих містах і надалі буде періодично перевищувати допустимі норми.

– Не кажучи вже про те, що електромобілі – це перш за все зменшення викидів парникових газів. І економічні втрати України від глобального потепління наразі прорахувати неможливо.

Нагадаємо, що ухвалення законопроекту №1912 перетворить Україну на Ельдорадо для електромобілів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *