Битва водневих авто з електрокарами стає битвою Японії та Китаю - Reuters

4 11 2015

Коментарі:

0
 Листопад 4, 2015
 0
Паливні елементи
Категорія: Новини

Дві головних автомобільних держави Азії, Китай та Японія, борються за панування на майбутньому ринку електромобілів. І якщо перша держава відстоює нинішню концепцію авто з батареями, то друга – електрокарів на водневих паливних елементах, пишуть Норіхіко Шіроузу та Поль Лінерт у статті для Reuters.

Ця битва своїми високими ставками нагадує зіткнення відеоформатів Betamax-VHS у 1980-х роках. Технологія переможця стане світовим стандартом для інших виробників.

“Ми зараз на перехресті”, – говорить Джеймс Чао, консультант шанхайської IHS Automotive. – Мільярди доларів будуть інвестовані в одну або іншу технологію, і це визначить, які компанії будуть лідирувати в галузі до кінця століття”.

Чого добиваються Китай та Японія

Китай, є великим імпортером нафти і має проблеми із забрудненням повітря, тому зараз активно стимулює розвиток класичних електромобілів, пропонуючи світовим автовиробникам поділитися своїми технологіями в обмін на відкриття свого ринку.

“(Президент Китаю) Сі Цзіньпін пояснив це дуже добре, сказавши, що розвиток нових енергетичних транспортних засобів – це основний шлях китайської автомобільної промисловості”, – сказав Сюй Heyi, голова Beijing Automotive Group і високопоставлений чиновник Компартії китаю.

Метою Китаю є створення моделі авто, яке би копіювало кращі зразки на ринку, наприклад – TESLA, але було при цьому бюджетним. За аналогією до телефонів Xiaomi, які копіюють iPhone.

Японія, однак, бачить майбутнє по-іншому і активно інвестує в технологію паливних елементів і в інфраструктуру водневих заправок в рамках національної програми сприяння “Водневе суспільство”. За ідеєю уряду, паливо з нульовим рівнем викидів буде живити будинки і автомобілі. Виробники водневих моделей авто отримують від японського уряду значні субсидії на здешевлення продукту для кінцевого споживача.

Особливо активна у цьому напрямку Toyota Motor, що запустила водневе авто Toyota Mirai. “Класичні електромобілі є відносно легшою технологією, – сказав Коеі Кара, старший керуючий директор Toyota, – Але ми маємо розвиватися. Якщо ви шукаєте остаточне рішення, то, ймовірно, електромобілі ним не є”.

Toyota Mirai

Toyota Mirai

До досліджень паливних елементів долучилися General Motors, Hyundai, BMW та Daimler. Наприклад, Honda Motor представила авто на водневих паливних елементах Clarity Fuel Cell, орієнтоване на масовий ринок. Воно надійде в продаж в Японії в березні, а пізніше буде запущене у США і Європі.

Honda Clarity

Honda Clarity

Японці очікують, що вартість авто на паливних елементах до 2025 року буде близько $20 тис, і уряд прагне в березні запустити в міських районах 100 водневих паливних станцій.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *