Безкоштовна парковка для електромобілів: коли Київ виконає своє ж рішення

19 05 2016

Коментарі:

0
 Травень 19, 2016
 0

Безкоштовне паркування для електромобілів є нормою для європейських столиць. Київ також вирішив цю норму запровадити у “Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві” (затверджена рішенням Київради від 22 січня 2015 року №22/887). Але паркувальники відмовляються її виконувати. Electrocars розібрався, чому.

У затвердженому Київрадою документі є декілька важливих починань:

“Надати право безкоштовного паркування водіям електромобілів та велосипедів до 2020 року”.

“Під час планування та будівництва паркінгів передбачати облаштування місць у плановій кількості 5% від загальної кількості паркомісць до 2020 року та надання права безкоштовного, до 2020 року, паркування електротранспортних засобів”.

“Передбачити облаштування на паркувальних майданчиках місця для підзарядки електромобілів”.

Але після оприлюднення концепції з’ясувалося, що столичні паркувальники нічого про цю норму не знають, і завзято сваряться з водіями. Їх керівництво телефоном неофіційно пояснювало, що окрім концепції необхідне ще розпорядження КМДА на її основі. А офіційно за запитом Electrocars “Київтранспарксервіс” відмовився коментувати це запитання, надавши відповідь дивовижної абсурдності.

Наше видання звернулося по коментар до заступника міського голови з питань транспорту Іллі Сагайдака, і вийшло на співавтора концепції, заступника голови фракції “Солідарність” у Київраді, секретаря бюджетної комісії Георгія Ясинського. Він і надав відповіді на всі запитання.

Георгій Ясинський

Георгій Ясинський

Поясніть будь ласка, чи діє все ж норма про безкоштовне паркування для електромобілів, чи ні?

Не діє. Затвердження концепції – це лише бачення Київради стосовно того, в якому напрямку треба розвиватися. Потрібне також друге рішення, яке вже конкретно запровадить відповідні норми. А його ми зможемо прийняти тільки після того, як Верховна рада ухвалить необхідні законопроекти. Це проект №3584 – основний, який, зокрема, дасть змогу містам вільно керувати тарифами на паркування, і №3585, що стосується штрафів за неправильне паркування та запровадження системи контролю у цій сфері. Лише після цього Київрада зможе своїм рішенням звільнити електромобілі від сплати за паркування до 2020 року.

Як будуть встановлюватися передбачені концепцією зарядки для електрокарів?

Наше бачення таке. Робити це треба не за бюджетні кошти, а залучати інвесторів. Пропонувати їм встановити свої зарядні станції. А також вказати, що місто може отримати за право розміщення зарядок. Але ця розмова буде можливою також тільки після прийняття згаданих законопроектів.

Що заважає зробити паркову безкоштовною вже зараз?

А хто, на вашу думку, буде контролювати, чи не припаркується на місці електрокару звичайна машина? Паркувальник може дозволити це, а кошти забере собі в кишеню. Адже ми однозначно виходимо з того, що на комунальних парковках має бути спеціальне місце для електрокарів, і саме воно має надаватися безкоштовно і обладнуватися зарядними станціями.


Як бачимо, Київ наразі переклав відповідальність за запровадження електромобільних норм на парламент. А отже, активно напосідати на КМДА поки сенсу немає. Судячи з сайту Верховної ради, законопроекти, яких вимагає фракція Петра Порошенка у Київраді, зараз активно просуваються у порядок денний їхніми колегами-нардепами. 12 травня їх уже ставили на голосування. А отже, є шанси, що м’яч невовзі знову потрапить на поле місцевої влади, і можна буде добиватися результату від неї.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *