Tesla і Голівуд: безкоштовний продакт-плейсмент?

30 11 2016

Коментарі:

0
 Листопад 30, 2016
 0
Model S at "Why him?" (2016)

Дві молоді жінки їдуть в шикарній автівці. Та, що за кермом, гуглить щось на планшеті обома руками прямо під час руху, звертає увагу на здивування подруги поруч, але заспокоює її: «Це Tesla, не бійся, працює автопілот», – після чого пару секунд крупним планом показують білий електрокар, що паркується. Сюжет для рекламного ролику? Ні, лише сценка з нового серіалу “Все на краще” (Better Things, США, 2016).

Tesla Model S in "Better Things"

Tesla Model S in “Better Things” 3 episode

Преміальні електромобілі Tesla нерідко миготять на телебаченні і в кіно. Ще кілька свіжих прикладів: Model X є у цьогорічному комедійному серіалі «Просто немає слів» (Speechless) – персонажі говорять про електричний кросовер, який стоїть поруч, але логотип Tesla прихований. Model S – у 3-му епізоді «Смертельної зброї» (Lethal Weapon). Там раптом одна з героїнь працює дилером Tesla (що не може бути правдою) і стверджує, що Tesla не має знижок на автівки навіть для свої працівників (також, звичайно, не відповідає дійсності).

Roadster (першу модель Tesla) у фільмі «Знайомство з батьками 2» (2010 р.) придбав колишній бойфренд головної героїні, який захопився східними практиками і екологічним життям. Електричний спорткар також помічений у кримінальному телесеріалі «Противага» (Leverage) та комедійно-драматичному сіткомі «Форс-мажори» (Suits).  

Tesla Roadster in "Suits" (2011)

Tesla Roadster in “Suits” (2011)

Напевно, найбільшою кількістю годин на знімальних майданчиках може похвалитися седан Model  S. Коли у лютому 2014 р. на ньому роз’їжджав герой надпопулярного в США шоу “Bachelor” (наш аналог – “Холостяк”), про це навіть написав американський Forbes.

Дебют Model S на широкому екрані відбувся у фільмі Kingsman: The Secret Service, що мав великий успіх, вийшовши в прокат в Європі на початку 2015 року (США – грудень 2014). Уважні глядачі помітили автівку ще у трейлері фільма – хоча її показали збоку лише протягом 2 секунд. Розкішний чорний седан якнайкраще пасував до іміджа головного героя – Гаррі Харта, англійця з витонченим стилем, який у всьому цінував преміальність. На жаль, у самому фільмі, як і в трейлері, електромобіль показаний лише мигцем.

Більше ракурсів Model S можна споглядати, наприклад, у стрічці «Брати Грімсбі», яку показали у кінотеатрах навесні цього року. Або у французькій романтичній комедії «Кохання не за розміром», де, за сюжетом, електромобіль належав головному герою фільму – коротуну архітектору. Машину відверто показано кілька разів і навіть порівнюють з іншим авто на дорозі. Якщо це не продакт-плейсмент, то що ж тоді?

Раніше компанія більш-менш позитивно ставилась до реклами в кіно. Про це свідчать слова Шанни Хендрікс, піарниці Tesla у 2012 році. Тоді компанія, яка тільки почала серійний випуск свого другого електрокара Model S, не таргетувала Голлівуд як цільову аудиторію в своїх маркетингових планах (згідно з Хендрікс), але була «відкрита для можливостей продакт-плейсмента».

Model X в комедійному серіалі "Американський тато"

Model X в комедійному серіалі “Американський тато”

Втім, пару років тому автовиробник поміняв піарника, а сам Ілон Маск заперечує платне розміщення електрокарів його компанії будь-де.

«Tesla не замовляє рекламу та не платить за підтримку або продакт плейсмент. Можливо, якби ми діяли таким чином, ми продавали б більше машин, але мені не подобається ця ідея –  спробувати обманути людей, щоб вони купували продукт через хибні асоціації. Якщо ви бачите когось відомого за кермом Model S – це тому, що йому насправді подобається автівка. Якщо ви бачите її в кіно або телешоу, це тому що людям, які асоціюються з програмою, насправді подобається авто», – написав Ілон Маск в листі до споживачів у липні 2015 р.

Саме тоді він  оголосив про старт «реферальної програми»: компанія платить 1000$ кожному, хто порадив другу купити електромобіль Tesla, та пропонує інші привілеї – наприклад, можливість виграти екскурсію до штаб-квартири приватної космічної компанії Маска SpaceX. Така мотивація стала до вподоби шанувальникам бренда. Замість стандартних рекламних прийомів, запрацювало “сарафанне радіо”. За підсумками 2015 року, рекламні витрати Tesla трохи перевищують 6$ на кожну продану автівку, в той час як Porsche витрачає 267$, Lexus – 1168$, Jaguar – 3325$!

Електромобіль Tesla у серіалах як символ престижа і стиля

Електромобіль Tesla у серіалах як символ престижа і стиля

Згодом  інноватор підтвердив свою позицію в інтерв’ю Techradar. У відповідь на запитання, чи не вважає Маск – фанат «Бондіани» – втраченою можливістю те, що Бонд досі не водить Tesla, той сказав: «Ми уникаємо ідеї платити будь-кому за вподобання нашої автівки… І треба заплатити багато грошей, щоб автомобіль з’явився у фільмі про Бонда. Я гадаю, вся ця штука стосовно “продакт плейсмента” виходить з-під контролю».

Маркетологи могли б з ним поспорити. Завдяки славі Бонда, у 1995 р. після виходу фільму «Золоте око» попередні замовлення на BMW Z3, який водив агент 007 у стрічці, склали 300 млн доларів.  З тих пір різні марки від Aston Martin до Citroen займали місце у гаражі спецагента – не дарма. А вермут Мартіні, який пив Бонд майже у всіх сюжетах до недавнього часу, досі збирає прибутки завдяки асоціаціям зі стильним шпіоном.

«Але чи водив би Бонд нашу машину? Я гадаю, що так», – додав Маск на закінчення того інтерв’ю, набиваючи ціну своєму продукту.

Roadster in Iron Man

Roadster in Iron Man

Дійсно, автівки Tesla зараз на піку популярності – тому цілком вірогідно, що  їх показують на ТБ безкоштовно, чи навіть доплачують власникам чи компанії за прокат. Так, дописувачі на одному з форумів визнають: у науково-фантастичному телесеріалі «Майже людина» (Almost Human, США), в якому йдеться про події 2048-го року, був потрібен футуристичний автомобіль – і Model S надто підходив на цю роль.

«Model S використовується у багатьох проектах, на яких працював нещодавно. Вона підходить на роль «розкішного автомобіля» для героїв серіалів. Tesla навіть не використовує продакт-плейсмент: здебільшого знімальна група змушена орендувати машини у третьої сторони», – розповів на форумі Reddit користувач MTfilmguy, який працює в кіноіндустрії.

Model S in "Almost Human" (2014)

Model S in “Almost Human” (2014)

Можливо, маркетингова політика Tesla зміниться – з випуском мільйонів автівок, компанії доведеться шукати способи достукатись до більш широкої аудиторії, припускає видання San Francisco Chronicle, посилаючись на слова самого Маска щодо довгострокової перспективи.

Так чи інакше, а присутність Tesla в кіно і на ТБ стає все помітнішою. На сайті IMCDB.org – свого роду базі даних фільмів з автомобілями – прихильники можуть розглядати чимало скріншотів з різних «ролей» Tesla і навіть відсортувати за модельним рядом.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *