Як буде розвиватися мережа зарядок в ЄС. Прогноз Fastned

22 10 2015

Коментарі:

0
 Жовтень 22, 2015
 0
Так виглядають зарядки Fastned

Пан’європейська мережа суперзарядок, які зможуть залити “повний бак” для Nissan Leaf за 6 хвилин – тобто, за той самий час, який зазвичай потрібен на заправку бензинового авто.

Таку візію майбутнього розвитку презентувала голландська компанія Fastned, яка володіє мережею зарядок, причому будує їх за нетиповими для ЄС проектами. Замість невеличких стовпчиків з роз’ємами вони створюють невеликі комплекси під дахами, вкритими сонячними панелями.

Співзасновник і генеральний директор Fastned Мішель Лангезаал днями роз’яснив у своєму блозі на сайті компанії, як вони збираються захопити європейський ринок.

Лангезаал пояснив, що він робить ставку на три фактори:

  1. Помітність і зручність. Коли між мережами зарядок буде зростати конкуренція, у цьому змаганні, на думку голландця, виграватимуть помітніші. Тобто, ті, які мають вигляд традиційних заправок. Це допоможе не тільки зробити їх помітнішими, але й забезпечить для водіїв укриття від дощу.
  2. Пристосованість до всіх, у тому числі майбутніх, видів авто. Компанія намагається не тільки встановити існуючі формати – CCS і CHAdeMO – але й передбачити можливість переобладнання станцій під майбутні покоління електромобілів.
  3. Кількамісні зарядки. Коли автомобілів стане більше, їх власники захочуть бути певними, що коли вони приїдуть на зарядний комплекс, їм не доведеться стояти в черзі. Компанія наразі розраховує на 8 місць.

Такими зарядками компанія планує спочатку забудувати Нідерланди – вона створю мережу із близько 200 зарядок стандартною потужністю у 50 кВт. Але згодом вони планують виходити на ЄС. На жаль, місця для України у їхніх планах поки нема.

Карта зарядок із планів Fastned

Карта зарядок із планів Fastned

Що буде з електромобілями

За оцінками Лангезаала, зараз розпочалася друга хвиля розвитку легкових електромобілів – услід за Tesla Model S і інші виробники розпочинають виробництво авто з більшим запасом ходу без підзарядки – хоча б 300 км. Їхній розквіт припаде на 2017-2018 роки, а вже до 2020 почнеться розвиток третього покоління.

Розвиток електромобілів  за  версією Fastned

Розвиток електромобілів за версією Fastned

У ньому авто преміум-класу зможуть долати без підзарядки відстані понад 500 км, а також з’являться бюджетні моделі із запасом ходу понад 300 км. У цей час власники авто захочуть почуватися повністю вільними, і перетинати європейський континент без затримок.

Що буде з зарядками

Такі авто, на думку керівника Fastned, вже не будуть користуватися нинішніми суперчарджерами з потужністю 50 кВт, адже ті за годину зможуть зарядити авто лише для проїзду 250 км. Тому Лангезаал очікує, що потужність зарядок зросте щонайменше до 150 кВт, або й до 240.

Така зарядка зможе повністю «нагодувати» Nissan Leaf за 6 хвилин – такий самий час водії зазвичай проводять і на класичних бензинових заправках.

Розвиток зарядок  за  версією Fastned

Розвиток зарядок за версією Fastned

Гонка швидкості заряду, за словами автора, буде подібна до «мегапіксельної гонки» виробників фотоапаратів. І справа буде не тільки в попиті.

Потужніші зарядки допоможуть власникам мереж зекономити і знизити ціни. Адже вони зможуть заряджати сотні автомобілів на день.

Ось – цитата із блогу:

«Зарядка у гаражі чи у будинку – це, безумовно, зручно. Але сім’ї з власними будинками у світі є винятком, а не правилом. Особливо в містах. Наприклад, у Нідерландах 75% сімей не можуть тримати машину вдома.

Для них зроблять електромобілі доступними тільки швидкі зарядки. Коли вони заряджають авто більш ніж на 1200 км/год (240+ кВт), це означає, що власник автомобіля, який їде 15 тис км на рік, буде заряджатися приблизно один раз на тиждень протягом 15 хвилин.

Дехто каже, що рішенням може бути повсюдний розвиток повільних зарядок на змінному струмі у всіх паркувальних місцях. Ми вважаємо, що це рішення не виправдане у великих масштабах. У кращому випадку, повільна точка зарядки може заряджати два автомобілі на добу, а швидкі зарядки – сотні таких авто. Для мільйонів машин на дорозі будуть потрібні мільйони громадських точок зарядки. При вартості у кілька тисяч євро, зарядки змінного струму видаються нам надто дорогим способом розвитку зарядної інфраструктури.

До того ж, зарядками змінного струму, як правило, користуються вночі, а найпотужніше потенційне джерело відновлюваної енергії – сонце – світить вдень».

Тут у Electrocars є зауваження: вартість «повільних» зарядок, які можна встановити на всіх паркінгах, неухильно падає. І якщо врахувати, що авто залишається на них не менше 16 годин на день, то відмовлятися від цього методу зарядки все ж не варто.

Як вирішити проблему навантажень

Fastned підрахувала, що піки сонячної активності дуже добре відповідають пікам споживання послуг швидкої зарядки.

char6

Тому встановлення сонячних батарей на дахах заправок є прикладом вертикальної інтеграції бізнесу, і допомагає знизити витрати, особливо якщо використовувати буфери для акумулювання сонячної енергії і її використання у час пікового попиту.

І наостанок Мішель Лангезаал пропонує всім мережам зарядних станцій взяти його поради на озброєння, і працювати разом для того, щоб досягнути найвищої мети – 100% авто на електричному струмі, і бажано – з відновлювальних джерел.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *