Electrocars підрахувала, що навіть з “драконівскими” українськими кредитними ставками, купувати електромобілі набагато дешевше, аніж традиційні авто. Проте великі переплати банку таки стримують українців.
Нижче – розрахунки для найпоширеніших в Україні моделей електромобілів. Якщо коротко, то власники електромобілів економлять за 5 років близько 200 тисяч грн порівняно з традиційними авто. Nissan Leaf ми порівнювали з Volkswagen Golf, Renault Fluence – з аналогічною моделлю з двигуном внутрішнього згоряння, а Tesla Model S – з Mercedes S 500.
Якщо перевести результат у відсотки, то економія складає 6,4-19,2% у випадку нових електромобілів, і до 63%, якщо куплений електрокар був у вжитку. Для розрахунків ми використовували підрахунки витрат реальних власників згаданих видів авто.
Наведіть курсор на зображення і побачите підказки. Нижче – таблиці з повними даними. ЖОВТІ цятки – для купівлі без кредиту. ЧЕРВОНІ – для купівлі у кредит.
Авто | Ціна в $ | Ціна в грн | Витрати на бензин/електроенергію за місяць, грн. | Витрати на техобслуговування за місяць, грн. | Разом за 5 років, грн | Економія за 5 років порівняно з ДВЗ, грн. | Економія за 5 років, % |
Nissan Leaf б/в | 20 000 | 470 000 | 200 | 50 | 485 000 | 406 000 | 45,6 |
Nissan Leaf | 30 000 | 705 000 | 200 | 50 | 720 000 | 171 000 | 19,2 |
VW Golf | 30 000 | 705 000 | 2 500 | 600 | 891 000 | – | – |
Renault Fluence електричний б/в | 20 000 | 470 000 | 300 | 50 | 491 000 | 195 000 | 28,4 |
Renault Fluence ДВС | 20 000 | 470 000 | 3 000 | 600 | 686 000 | – | – |
Tesla Model S б/в | 50 000 | 1 175 000 | 1 000 | – | 1 235 000 | 2 171 000 | 63,7 |
Tesla Model S | 130 000 | 3 055 000 | 1 000 | 1 200 | 3 187 000 | 219 000 | 6,4 |
Mercedes S 500 | 130 000 | 3 055 000 | 5 000 | 850 | 3 406 000 | – | – |
Авто | Перший платіж | Націнка за кредитом | Максимальна повна місячна витрата | Мінімальна повна місячна витрата | Разом за 5 років | Економія порівняно з ДВС | Економія в % |
Nissan Leaf б/у | 117 500 | 201 586 | 12 734 | 6 235 | 686 586 | 506 793 | 42,5 |
Nissan Leaf | 176 250 | 302 379 | 18 977 | 9 228 | 1 022 379 | 171 000 | 14,3 |
VW Golf | 176 250 | 302 379 | 21 827 | 12 078 | 1 193 379 | – | – |
Renault Fluence електричний б/у | 117 500 | 201 586 | 12 834 | 6 335 | 692 586 | 195 000 | 22,0 |
Renault Fluence ДВС | 117 500 | 201 586 | 16 084 | 9 585 | 887 586 | – | – |
Tesla Model S б/у | 293 750 | 503 965 | 32 211 | 15 963 | 1 738 965 | 2 977 344 | 63,1 |
Tesla Model S | 763 750 | 1 310 309 | 83 348 | 41 104 | 4 497 309 | 219 000 | 4,6 |
Mercedes S 500 | 763 750 | 1 310 309 | 86 998 | 44 754 | 4 716 309 | – | – |
Трохи по-іншому ситуація виглядає, коли ви купуєте авто у кредит. Відсоткову ставку ми брали для всіх однакову – 22,5%. Це ставка Ощадбанку, за якою він кредитує купівлю електрокарів: у жодного іншого українського банку на жаль немає цільової програми кредитування “зелених” транспортних засобів.
Тут відсотки економії дещо нижчі: 4,6-14,3% для нових, і 22-63,1% для вживаних електрокарів. А головна обставина, яка лякає покупців – це те, що переплата за кредитом порівняно з початковою вартістю авто складає 42%. А найгірше – це щомісячні витрати. Навіть у випадку Nissan Leaf що був у вжитку вони складають від 6 до 13 тисяч гривень. А для нового авто – від 9 до 19 тисяч. Такі виплати зазвичай собі не може дозволити середній клас, на якого розраховано це авто. А Tesla, виходить, в кредитт взагалі немає сенсу купувати: перші платежі співмірні з її ціною без кредиту.
Іншими словами, якщо брати електромобіль у борг, то економія складає лише від третини до половини переплати за кредитом. А отже, економічна мотивація купівлі електрокару майже нівелюється. І тільки люди, яким небайдужа екологічна ситуація у світі і в Україні, можуть наважитися на таку покупку.
Electrocars уже писав, що пільги на ринку електромобілів просто необхідні, якщо Україна хоче іти європейським шляхом розвитку. Ми чекаємо включення електромобілів до урядової програми енергоефективності, відповідно до якої держава має компенсувати частину відсотків за кредитами. Окрім того, ситуацію може поліпшити скасування ПДВ та ввізного мита на електромобілі, яке вже давно обговорюється у парламенті.
Коментарі:
0