Як заряджають електромобілі в США

27 09 2015

Коментарі:

0
 Вересень 27, 2015
 0
Категорія: Новини

США є найбільшим покупцем електрокарів та під’єднуваних гібридів у світі. З 2008 року тут продано понад 350 тисяч авто на електротязі, що становить близько 40% світового ринку подібних транспортних засобів. Євросоюз, який в півтора рази переважає Штати за кількістю населення, має значно скромніші показники: приблизно 230 тисяч електрокарів та під’єднуваних гібридів. Хоча стартові умови для володіння електромобілями в Європі кращі: площа ЄС вдвічі менша за Штати, відстані між містами коротші.

Щоби «прогодувати» таку величезну армію електрокарів, американці мусять мати достатню кількість електро-заправок. За статистикою урядового Департаменту енергетики, в країні налічується 10 744 електричних зарядних станцій (або 12 684 включно з приватними зарядками). Кількість публічно доступних розеток, від яких можна зарядитися, перевищує 26 тисяч. Чарджери для електрокарів є навіть на Алясці! Гадаєш, це суцільні швидкі суперчарджери? Не зовсім.

chartДинаміка зростання в США кількості точок для зарядки електрокарів

Рівні зарядки

Для початку треба з’ясувати, які типи зарядки електрокарів існують в США. В побутову електромережу Америки подається струм з напругою 110 вольт та силою 15 Ампер. Відповідно, за годину звичайна розетка спроможна віддати максимум 1,6 кВт електроенергії.

Зарядка електромобілів цим базовим способом називається в Штатах Level 1. Вона вкрай повільна: повністю зарядити акумулятор Nissan Leaf можна за добу. 10-годинна домашня заправка додасть не більше 70 км запасу ходу вищезгаданому Ліфу. Чимало американців проїжджають за день не більше 50 км, тому такий спокійний режим зарядки їх влаштовує.

Level 2 – більш потужна версія зарядки змінним струмом. Тут використовується напруга у 240 вольт та різна потужність струму, що дозволяє отримати до 20 кВт потужності і вище. Оскільки більшість доступних на ринку електромобілів мають бортові чарджери на 3,3-6,6 кВт, відповідно, зарядні станції Level 2 в США – домашні і публічні – оперують потужністю не більше 6,6 кВт.

Supercharger_stationВолодіти Теслою не лише круто, але і вигідно. Зарядка на фірмових суперчарджерах – безкоштовна

Нагадаємо, що в українській побутовій електромережі тече струм напругою 230 вольт та силою 16 Ампер. Від звичайної розетки у нас можна отримати до 3,6 кВт за годину. Американцям для цього доводиться купувати спеціальні зарядні станції. Базова 3,6-кіловатна зарядка від компанії Clipper Creek коштує в Штатах від $380. Нею можна повністю зарядити акумулятор Ліфа за 6,5-7 годин. Більш просунута зарядка фірми AeroVironment, яка видає до 7,2 кВт потужності, коштує на Amazon $650.

Нарешті, Level 3 – це зарядка електрокара постійним струмом. Залежно від стандарту, який підтримує станція (CHAdeMO, CCS, Tesla Supercharger), вона може видавати від 50 до 135 кВт за годину. Відповідно, заправка електрокара займає на ній 20-30 хв.

blink_dc_fast_chargerШвидкозарядна станція популярної мережі Blink

Як заправлятися

А тепер найцікавіше. Виявляється, найбільш популярний в США рівень заправки електромобілія – це Level 2. В країні налічується 11 630 таких зарядок включно з приватними, встановленими в будинках. Решта станцій – це суперчарджери і публічні розетки типу Level 1.

Такий підхід до зарядки різко контрастує з Японією, яка є другим у світі ринком електрокарів з показником 110 з лишнім тисяч авто. В цій країні встановлено майже 5418 швидкозарядних CHAdeMO-станцій проти 1238 у США. Розвиток мережі швидких зарядок – затратна справа (одна станція може коштувати до $100 000), яке американці вважають занадто дорогим задоволенням.

Що стосується компаній, які заряджають електрикою американців, тут лідирують ChargePoint (4370 станцій) та Blink (1630 станцій). Переважна більшість з них – елктрозаправки рівня Level 2. Стандартна публічна станція ChargePoint CT4000 заряджає змінним струмом потужністю до 7-7,5 кВт (тобто аналогічна зарядкам, встановленим на наших АЗС «Окко»). Такою ж потужністю оперує і їхній конкурент Blink Pedestal EV Charger. Обидві компанії пропонують домашні станції формату Level 2: ChargePoint Home коштує $499, Blink HQ – $549.

chargepoint-home-electric-car-charging-station--available-summer-2015_100494988_hЩоби американцю заряджатися дома з такою ж потужністю, як українцю від звичайної розетки, потрібно докупити спеціальний чарджер

Вартість зарядки

Найдешевша вартість зарядки елеткромобілів – у щасливих власників Tesla Model S. Всі «тесловоди» можуть безкоштовно заряджатися на швидких станціях Tesla Supercharger, яких в Штатах налічується 220 штук. Тесла намагається охопити своїми «заправками» всю країну, але найкомфортніше наразі почуваються мешканці Каліфорнії, Нью-Йорку та околиць. Нагадаємо, що зарядки компанії на даний момент є також найбільш швидкими у світі: за 30 хвилин батарея авто отримує близько 270 км запасу ходу.

Переважна більшість американців, які мають електромобілі, намагаються заряджатися вночі вдома. Так дешевше, ніж на публічних станціях рівня Level 2. Треба сказати, що вартість електрики в Штатах сильно різниться – від 8,66 центів за кВт*г у Вашингтоні до 35 на Гаваях. Середня вартість кіловат-години по країні становить 12,6 центів. Це базовий тариф за умови мінімального спожитого обсягу електрики. Електромобілісти в такі ліміти рядко не вкладаються, тому мусять платити більше. Приміром, в Каліфорнії базовий тариф становить 17 центів/кВт*г, тариф другого рівня споживання – 20 центів, третього – 40 центів. З досвіду американської власниці електричного Гольфа, тут цілком можна вкладатися в другий тариф і витрачати приблизно $3 на 100 км шляху. Для довідки: бензин в Штатах зараз коштує в середньому 0,65 центів/літр. Отже, малолітражка з витратами 7 л/100 км з’їдатиме 4,5 бакси на сотню. Їздити на електрокарі вигідніше, хоча різниця тут не така разюча, як в Україні.

Нарешті, можна заряджати своє авто на публічних станціях вищевказаних мереж. Це коштуватиме від 49 центів за кВт*г. Якщо покладатися винятково на такі заправки, вартість 100 км шляху на електромобілі може перевищувати витрати звичайного бензинового авто.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *