Чому "Київпастранс" має займатися електромобілями? Приклад Мюнхена

26 11 2015

Коментарі:

0
 Листопад 26, 2015
 0
Зарядки SWM у Мюнхені

Німецькі міста вигадують оригінальні форми стимулювання розвитку електромобілів, оскільки звичайних засобів стимулювання – податкових пільг – виявляється недостатньо.

Як уже писав Electrocars, у Німеччині на федеральному рівні діє не дуже ефективна модель стимулювання електромобілів. З-поміж усіх стимулів, що практикуються у західних країнах, ФРН застосовує тільки звільнення від щорічних платежів за автомобіль. До того ж, і ці пільги зараз скорочуються: якщо купувати авто цього року, то податки тебе не стосуватимуться 10 років, а от з наступного року звільнення надаватиметься вже лише на 5 років.

Тому поки що в країні лише близько 30 тисяч електричних автомобілів. Проте, 2009 року в так званому Національному плані з електромобільності було встановлено, що до 2020 року на дорогах країни має бути більше 1 мільйона електрокарів. Німці серйозно ставиться до своїх планів, і тому над їхнім втіленням працюють не лише в Берліні, але і в кожній землі Німеччини.

Одне із міст, які намагаються своїми силами будь-що поліпшити статистику продажів електрокарів – це Мюнхен. Там зараз близько 1700 електричних авто, включаючи не тільки приватні машини, але і кар-шерінгові системи. А до 2020 року їх має набратися не менш як 60-70 тисяч. Тому місто залучило до справи компанію SWM.

Що таке SWM, і чим вона займається
SWM на 100% належить комуні міста Мюнхен. Уже багато десятиліть компанія постачає місту електричну енергію, газ, центральне опалення і питнк воду. Вона ж опікується міським транспортом: на її балансі метро, автобуси і трамваї. В SWM працює 9700 співробітників: вона є одним із найбільших роботодавців Мюнхена. До речі, на відміну від України, де “Київенерго” та багато інших комунальних підприємств давно віддали у приватні руки, про приватизацію мюнхенського комунального підприємства не йдеться: воно працює ефективно. Його чистий дохід за 2014 рік склав 81,4 млн євро. У попередні роки він був іще у 2,5 рази вищим, проте зараз компанія почала багато інвестувати у великі проекти на зразок вітроелектростанцій.
З 2008 року SWM пропонує клієнтам на вибір звичайні або “зелені” тарифи на електроенергію: останні трохи вищі, але покупець розуміє, що він сплачує за струм, вироблений за допомогою відновлюваних джерел енергії. До 2025 року SWM планує зробити Мюнхен повністю енергонезалежним, і винятково за рахунок екологічно чистої електроенергії на рівні. Поки що, з травня 2015, “зеленого” струму SWM вистачає на всіх побутових споживачів міста, а також на метрополітен.

І от SWM узялася активно розвивати інфраструктуру для зарядки електротранспорту. Компанія вже побудувала в Мюнхені мережу з 18 зарядних станцій, і кількість їх постійно зростає. Всі вони працюють на “чистій” електриці. Всього в місті 56 зарядок для електромобілів: решту встановили комерційні компанії.

Заодно досягається і другий федеральний план: щодо зниження викидів. Адже в Німеччині близько 30% відсотків первинних джерел енергії використовуються в сфері транспорту. До свого автопарку SWM також закупила 4 електромобілі, на яких їздить оперативний персонал компанії, і далі таких авто буде більше.

Зарядки SWM у Мюнхені

Окрім публічних зарядок, муніципальна компанія просуває і домашні: консультує, розробляє проект і встановлює точки в гаражах та паркінгах.

У громадських “розеток” – від 2 до 4 портів, а одна має цілих 8 «розеток». Усі зарядні станції з чотирма портами розташовані на кордоні «спальних» районів міста та історичного центру. 75% складають зарядні пристрої IEC Type 2 (400V, 32A), але також зустрічаються зарядки типу Schuko (230V, 16A) і Combo-Stecker (400V, 32A).

Карта зарядок для електромобілів від SWM

Щоб користуватися публічними зарядками, клієнту треба придбати карту вартістю 49 євро, а після того користуватися послугами 18 зарядних станцій абсолютно безкоштовно. Картка дає доступ до розетки, без неї не вийде підключити свій коннектор. Вона купується лише один раз, і наразі у неї немає обмеження за строком дії. Щоправда, поки що компанія не публікує звітів про те, скільки продано карток і скільки машин заправилися на станціях.

З 2014 року 5 із цих станцій можна використовувати і зовсім без карти, тобто, абсолютно безкоштовно. Але оператори зарядних станцій із більш ніж 50 великих і маленьких міст Німеччини уже створили мережу, в якій водій може заряджати своє авто навіть за межами свого міста.

В Україні ситуація подібна до німецької. Рівень пільг на електромобілі наразі невеликий: Верховна Рада 25 листопада звільнила покупців електричних авто лише від сплати експортного мита, а розгляд звільнення від ПДВ відправил ина повторне друге читання. Отже, наразі наймасовіші моделі електрокарів для населення подешевшали не більше як на $900. До того ж, на відміну від Німеччини, пільги не є частиною державного плану, який би комплексно підходив до розвитку галузі.

Тому ініціативи місцевої влади щодо створення мережі комунальних зарядок були би в таких умовах дуже доречними. Якщо “Київпастранс”, чи навіть “Київенерго”, включаться у розширення мережі зарядних станцій, яких у Києві поки що близько 20, це допоможе за кілька років зробити повітря у Києві чистішим.

 

Сергій Левітов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *