Головне про Tesla Semi - Маск забезпечив “електричному монстру” надзвичайну стiйкiсть

17 11 2017

Коментарі:

0
 Листопад 17, 2017
 0

Tesla Semi – електрична вантажівка, яку презентувано у Неваді (США) 16 листопада. Восьмиколісна фура з футуристичною кабіною може похвалитися не лише дизайном, а й показниками, які перевищили очікування медіа. Втім, чутки про самохідні напівпричіпи, які рухатимуться колоною за тягачем, не виправдалися – хоча «Semi Truck» (скорочено від Semi-Trailer truck) з англійської перекладається як причіп або напівпричіп. Вантажівка цілісна і – у представленому варіанті – потребує водія.  Ми підготували конспект промови Ілона Маска, який особисто представив новинку цієї ночі.

Tesla Semi розганяється до «сотні» (60 миль/год = 96 км/год) за 5 секунд та може проїхати 800 км на трасі, за умови повного завантаження – коли вага “брутто” фури складає 36 300 кг. Це максимальна кількість вантажу, яку можна перевозити на швидкісних трасах у США.

Концепт-трак має 4 незалежних мотори – по одному на кожному задньому колесі, і незалежну передню підвіску. Все зроблено задля «надзвичайно комфортного кермування вантажівкою».

Semi у продажу матиме просунутий автопілот як стандарт. Вона зможе гальмувати й дотримуватися смуги автоматично. Навіть у надзвичайних ситуацiях, коли треба зателефонувати, наприклад, у швидку, вантажівка рухатиметься по смузі, дбаючи про водія, пасажирів, пішоходів та вантаж.  Це – значне підвищення безпеки.

Tesla Semi має низький центр ваги, а відповідно, високу керованість. Акумуляторна батарея розташована у піддоні підлоги, Шо значно знизило ймовірність перекидання.

Найважливіше – стiйкiсть. Одна з найбільших проблем, з якою стикаються далекобійники, це складання фури на 90° у неконтрольованому заносі. У важких умовах вантажівка самостійно  відверне складання, бо вона має незалежні двигуни на кожному колесі, і буде динамічно регулювати крутний момент.

Надійність надзвичайно важлива. І саме тому виробник гарантує, що «ця вантажівка не зламається за мільйони миль».

Не забуваємо про рекуперацію. При електричному двигуні гальма перетворюються на генератори. Щоразу, коли водій гальмує, кінетична енергія гальмування (а її потрібно чимало для зупинки вантажівки) повертається назад у батарею, замість того щоб зношувати гальмівну колодку.

Вітрове скло вантажівки величезне, і воно тріскаються приблизно раз на рік. Якщо скло тріснуте, за правилами, їхати не дозволено. Це велика проблема для тих, хто розуміється на вантажівках. Адже йдеться про втрачений день, затримку доставки, незадоволених клієнтів і пошуки місця, де це скло можна замінити. Тут на допомогу прийде мобільний застосунок Tesla: він надає доступ до всієї інформації щодо вантажівки, дозволяє провести дистанційну дiагностику. Програма передбачить технічне обслуговування і повідомить водія заздалегідь.

Якщо врахувати меншу вартість зарядки, страховки, технічного обслуговування та інші переваги – робота дизельної фури обійдеться на 20% дорожче, з розрахунку на кожну пройдену милю. Це з розрахунку: максимальний вантаж, швидкість 100 км/год, вартість палива $50.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


Заявка на картку доступу

×