Майк Барнард: Чому ви проти електромобілів? 7 найпоширеніших відповідей

18 12 2015

Коментарі:

0
 Грудень 18, 2015
 0
Категорія: Новини

Щодня ми бачимо нові і нові заголовки з необґрунтованими претензіями на адресу електромобілів, над ними знущаються різні відомі особи. Що рухає цими людьми, і тими мільйонами людей, які їм вірять?

  1. Старомодні диваки проти хіпі

Існує довга традиція альтернативних прогресивних способів життя: вони включають турботу про навколишнє середовище, поновлювані джерела енергії, електричні транспортні засоби. Частина традиціоналістично налаштованих людей опонує цим змінам просто через власний соціальний консерватизм. Це призвело до ситуації, коли дехто вважає електромобілі символом чогось морально підозрілого, і не слухає жодних раціональних аргументів.

  1. Любителі “vroom-vroom” проти фанатів реального руху

Є багато людей, які думають, що “vroom-vroom” – це те саме, що рух. Але ж насправді це непотрібний побічний продукт “go-go”. Звичайно, ви не можете рушити без шуму, якщо у вас у металевих циліндрах постійно вибухають зріджені рослини віком у кілька мільйонів років.

Проблему шуму ці люди перетворили на таку собі абсурдну чесноту, налаштовуючи звук за допомогою різних типів глушників, і радіючи потужнішому шуму, мовляв, він свідчить про високу якість руху. Це виглядає так само, як ніби люди оцінювали якість продуктів харчування, покладених до роту, за огидністю запахів, які з’являються на день пізніше.

  1. Кліматичні скептики проти людей, які сприймають реальність

Є багато людей, які категорично відкидають чудово доведений факт зміни клімату через діяльність людини. Для цих людей усе, що покликане розв’язати проблему зміни клімату, відразу стає об’єктом атаки. Навіть попри те, що запровадження електромобілів має і інші позитивні наслідки.

  1. Автодеталі проти автомобілів

Багато людей добре живуть лише з тої причини, що в автомобілях з двигунами внутрішнього згоряння більше 10 тис рухомих частин, і вони для нормальної роботи вимагають постійного обслуговування, тонни запчастин щороку, і тим самим тримають ринок автодеталей та ремонту.

  1. Любителі ностальгії проти футуристів

Неймовірно багато автолюбителів схильні до ностальгії, хоча дехто з них це заперечує. Вони люблять ті марки авто, які були кращими десятиліття тому. Наприклад, спортивні автомобілі, які “гриміли” з 1950 або з 1960 року. Вони люблять марки авто зі старих фільмів. Вони втратили свою незайманість на задніх сидіннях старих “Фордів”. Їм навіюють ностальгічні спогади шум, запах, вібрація і бренд. Проте футуристичний підхід в історичному контексті продуктивніший. Традиційні авто поступляться електромобілям так само, як човни на веслах поступилися моторним човнам.

  1. Адвокати викопного палива проти реалістів електрифікації

Частка викопного палива в структурі виробництва електроенергії в багатьох країнах постійно зменшується, прямуючи до нуля. Але якщо ваше життя залежить від продажу викопних видів палива, то вам часто буває дуже важко визнати, що ваша робота застаріла через розвиток і вдосконалення технологій.

  1. Маркетинг проти емпіризму

Порівняйте суми, витрачені на маркетинг традиційних автомобілів, і спрямовані на просування електрокарів. “Велика трійка” автовиробників отримала значні податкові кредити на інноваційні розробки, але більшість із цих коштів пішла на створення іміджу та стилю авто, а не на реальні дослідження з розвитку транспортних засобів. Я досі не бачив Tesla у фільмах чи на телебаченні, але я бачу постійний product placement BMW, Audi та інших моделей.

Якщо ви чутливі до емоційних закликів, то маркетинг діє на вас і не дає відвести очі, щоб побачити реальність електричних транспортних засобів.


Автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння – величезний шматок світової економіки, показник статусу для людей. Вони є частиною мас-культурних кліше, які діють на нас постійно. Вони дають сенс товстезному ланцюгу поставок, який висмоктує із землі давно померлі рослини, транспортує їх на тисячі кілометрів, щоб ви могли підірвати їх у своїх металевих циліндрах і тим самим змусити обертатися свої ґумові шини, щоб поїхати туди, де ви можете заробити собі на шматок хлібу.

Це дуже важко – зламати свою звичку, так само, як кинути палити чи вживати героїн. Але ми це неодмінно зробимо. Якщо ви живете у Північній Америці, коли ви востаннє бачили, щоб хтось курив у ресторані?

barnardМайк Барнард. Колумніст, один із топових авторів “зелених” медіа у США. Автор роману у стилі клімат-фікшн “Гуанчжоу майбутнього”. Блог з Сleantechnica.com.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *