Мінінфраструктури прогнозує, що за три роки електрокари становитимуть 15% авторинку

23 12 2016

Коментарі:

0
 Грудень 23, 2016
 0

Міністерство інфраструктури вирішило стимулювати розвиток ринку електротранспорту в Україні. Для того, аби визначитися, що для цього потрібно, 22 грудня на круглий стіл запросили учасників ринку. На ньому були присутні експерти, представники імпортерів, компаній, виробників зарядок для електрокарів та українських автовиробників.

При чому було видно, що міністр Володимир Омелян та його команда добре підготувалися до зустрічі: присутні зізнавалися, що більшість пропозицій, які були озвучені Володимиром Омеляном, готували й самі.

Як міністерство пропонує збільшити частку електрокарів на ринку

Володимир Омелян відзначив, що електромобілі стають все більш популярними, і за останні чотири роки в середньому зростання становить 13,2%. «Хоча вони займають тільки 0,7% автомобільного ринку, зростання хороше. Ми ж ставимо за мету збільшити цю частку до 2020 року до 15%», – заявив він. І пообіцяв «узяти прапор у руки і ходити по усіх кабмінах, радах та інших інституціях». Але для цього треба виробити загальну концепцію розвитку електротранспорту в Україні, написати проекти законів, постанов.

Чиновник пообіцяв крок за кроком зменшувати вартість електромобіля на 21,6% шляхом звільнення від сплати ПДВ, скасування реєстраційного збору при першій реєстрації, звільнення від сплати акцизного збору.

«Я б ще дуже хотів, аби був державний грант, як це прийнято у інших країнах. Але будемо відверті: Ілону Маску буде простіше полетіти на Марс, ніж нам отримати цей грант», – пожартував Омелян.

Міністр також наголосив, що необхідно створити державну програму із розташування зарядних станцій.

“Необхідно створити державну програму із розташування зарядних станцій”.

Гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко порадив законодавчо затвердити, що таке зарядна станція. «Треба надати переважне право на оренду ділянки під зарядну станцію – поза конкурсом або на пільгових підставах. Мають бути відповідні вимоги для встановлення паркувальних майданчиків для електрокарів у дворах житлових будинків», – сказав він.

Керівник ElectroCars Олександр Кравцов зауважив, що світовий досвід демонструє різні підходи до розвитку інфраструктури у містах. Наприклад, в Осло зарядити електромобіль можна безкоштовно, якщо ти мешканець міста, станціями обладнані паркувальні майданчики – це муніципальний підхід. А у Сполучених Штатах, де працює уже декілька великих операторів зарядних станцій, конкуренція зробила свою справу – оператори співпрацюють з міської владою і частина їхніх зарядок публічні і безкоштовні. Державна програма по встановленню швидкісних зарядних станцій на головних трасах в Естонії дозволила країні розвинути ефективну зарядну мережу. Щодо України, то зараз у містах необхідно якомога швидше розробити муніципальну програму, обладнати зарядними портами міські парковки, а також належним чином розробити алгоритм для встановлення зарядних станцій у багатоповерхових будинках.

«В рамках програми розвитку регіонів можна прийняти рішення про обов’язкову купівлю електротранспорту для оновлення автобусного парку. Купувати за бюджетні кошти електромобілі для міністерств», – додав Назаренко.

Nissan Leaf скоро може замінити Ланоси на наших дорогах

Керівник компанії Electrocars Олександр Кравцов вважає, що цифра, яку озвучив міністр, має проходити червоною лінію усюди – щодо того, що у 2020 році електрокари мають становити 15% українського авторинку. На його думку, у разі стимулювання ринку цієї цифри досягнути цілком реально, і тепер міністр має відповідати за свої слова. «Це те, що зараз у Норвегії, середньорічний показник. Видно, за основу брали саме його. У разі зниження ціни електрокару до $12 000 електрокари справді будуть мати саме таку частку ринку. Вже у цьому році вони займуть, за нашими даними, 0,2% ринку», – каже він.

Директор із стратегічного планування корпорації «Богдан» Михайло Сокол повідомив, що корпорація робить ставку на ринок сервісу. «Ми підтримуємо зняття обмежень на ввезення як нових, так і вживаних машин. За умов великого ринку з’являється певна мода на електромобілі, культура. А виробнику цікавіше розпочинати виробництво у країні, де є велика потреба у продукті», – сказав він.

Михайло Сокол також запропонував «як запасний варіант» на випадок, якщо депутати не погодяться звільнити електрокари від ПДВ, лобіювати відстрочку із виплати ПДВ для покупця на 60 місяців. Що дозволить розтягнути навантаження на п’ять років. На це його надихнув законопроект, який вже пройшов перше читання. «У законопроекті про індустріальні парки, який вже пройшов перше читання, є ідея давати відстрочку на виплату ПДВ на ввезення комплектуючих для виробництва у індустріальних парках», – пояснив він.

У свою чергу віце-президент АК «УкрАвто» Олег Папашев зазначив, що у Податковому кодексі поняття електромобіля існує лише в товарній групі 8703, легкові автомобілі. «Бажано це ввести в вантажні автомобілі та автобуси. Ми виходимо із ініціативою це зробити. Ми зробили роботу з деталізації окремих частин електромобілів, які необхідно імпортувати для того, аби в Україні такий електромобіль був вироблений. Пропонуємо виробникам зарядних станцій також долучитися до такої роботи, аби долучитися до деталізації тих товарних груп, які необхідні для створення продукції та отримання нульового ПДВ», – сказав він.

Корпорація “Укравто” проти скасування ПДВ для імпортних електромобілів

«УкрАвто» за пільги тільки для «своїх»

Міністр інфраструктури заявив, що бажає бачити вітчизняні електромобілі. Для початку – запустити хоча б виробництво окремих компонентів чи крупновузлової збірки. Для цього він пропонує зменшення різноманітних податків для виробників електрокарів в Україні. Зокрема, до мінус 20-30% податку на прибуток до 2021 року, нульове мито на комплектуючі до 2028 року, введення для виробників електромобілів пільгової ставки на землю тощо.

«Якщо вдасться створити умови раю для виробників, ми зможемо піти вперед. Досвід Словаччини, Туреччини показують, що це можливо. Про цих виробників електромобілів ще десять років тому ще ніхто і не підозрював. Зараз вони у числі найбільших виробників Європи, а можливо й світу. Наша ціль – аби в нас було хоча б три інвестори», – заявив він.

Віце-президент «УкрАвто» Олег Папашев нагадав, що Словаччина, маючи населення п’ять мільйонів, третій рік поспіль виробляє мільйон електромобілів. І це стало можливо за рахунок значних преференцій. «Словаки зрозуміли, що так можна дати роботу своїм громадянам. До країни прийшли як виробники компонентів, так і виробники матеріалів. Потрібно, аби і до нас прийшов світовий інвестор. І йому було вигідно створювати тут промислові товари та експортувати на європейський ринок. Ми можемо найближчі роки виграти на вартості праці. Нам потрібно створити відповідні умови», – заявив він.

«У нас є дослідні зразки, які побудовані на базі фургону «Ланос». Ми працюємо над створенням комерційного електромобіля на базі «Віда», електроавтобусів для польського ринку. Виготовлення електромобілів дорожче за машини із ДВЗ, і держава має стимулювати таке виробництво», – зазначив Папашев.

“Якщо сподіватися на прихід інвестора і не стимулювати імпорт електрокарів, то це лише буде заважати позитивним змінам”.

«Але Польща узяла курс на створення комунального електротранспорту – комунальні підприємства, які купують електроавтобуси, отримують 60% дотацій від держави. А в нас законопроекти, які є зараз, стосуються легкових електромобілів. Імпортні електромобілі звільнили від сплати мита», – пожалівся він.

Втім, якщо зростання частки електрокарів на вітчизняному авто ринку справді можна очікувати, то інвестиції у виробництво електрокарів – питання хіба що перспективи віддаленої.

«Якщо сподіватися на прихід інвестора і не стимулювати імпорт електрокарів, то це лише буде заважати позитивним змінам. Гадаю, «УкрАвто» насправді не хоче бачити тут іноземного інвестора. А процес наповнення ринку електрокарами просто затягнеться», – говорить з цього приводу Олександр Кравцов.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *