Міністерство інфраструктури нарешті спростило вимоги для “американських” електромобілів

25 11 2016

Коментарі:

0
 Листопад 25, 2016
 0

Власники електрокарів, завезених нещодавно зі США, та ті, хто планує їх купити, можуть зітхнути із полегшенням: на них тепер можна отримати сертифікат відповідності, а отже, зареєструвати та їздити. Адже 18 листопада Міністерство інфраструктури підписало наказ №408 про застосування «альтернативних технічних приписів» для машин, виготовлених для держав, які не є членами ЄС. Вони менш вимогливі, ніж ті, що застосувалися нещодавно, і не вимагають значного переобладнання машини.

Нагадаємо: на початку серпня Сервісний центр МВС України припинив реєструвати «американські» електромобілі, посилаючись на те, що для цього необхідна сертифікація за європейськими правилами. А це масштабні роботи з переобладнання – витратити $2 тис. на підгонку авто під європейський стандарт із заміною лобового скла, фар, ременів безпеки, поворотників.

Питання актуальне для дуже багатьох українських фанатів електрокарів. Бо значна частина електромобілів потрапляє в Україну, відпрацювавши три роки в американських лізингових програмах. У США Nissan Leaf, на які припадає 60% електромобілів в Україні, на $2-2,5 тис. дешевше, ніж у ЄС. А найпопулярніша в усьому світі та Україні модель електрокарів Nissan Leaf з пробігом коштує від $14 тис, у той час як нова – від $35 тис. Навіть такі кошти знайдуться не у кожного, хоча авто й окуповує себе за кілька років.

Чому виникли проблеми

При ввезенні до України уживаного авто ви маєте отримати на нього сертифікат відповідності. Він входить до пакету документів для першої реєстрації «розмитненого» автомобіля, котрий вимагає Сервісний центр МВС.

Ще у 2012 році Верховна Рада прийняла закон про реформування системи державної сертифікації. Ці функцій вирішили передати від Міністерства економічного розвитку до Міністерства інфраструктури. При чому було обумовлено, що чинності закон набуде 10 лютого 2016 року.

До передачі функцій іншому відомству для розмитнення та реєстрації автомобілів необхідно було отримати сертифікат технічного відповідності в українській системі сертифікації УкрСЕПРО. Його видавали акредитовані державні і приватні установи.

Коли ж закон набув чинності, виявилося, що затверджені МІУ вимоги до машин засновані на європейських нормах, в той час як механізму оцінки автівок, випущених за стандартами американськими, просто нема. Саме тому сервісні центри МВС стали відмовлятися  реєструвати такі розмитнені машини. При чому дотримуватися європейських стандартів ми зобов’язані, оскільки свого часу Україна зобов’язалася виконувати відповідні вимоги Женевської Угоди 1958 року.

charging electrocars charge

charging electrocars charge

Зрештою, МІУ узялося зробити порівняльний аналіз європейського законодавства і законодавства США щодо оцінки відповідності транспортних засобів. Аби «розглянути можливість внесення відповідних змін до порядку затвердження конструкції транспортних засобів». Виявилося, що європейське законодавство таки дозволяє деякі альтернативні технічні приписи. Тож, отримавши висновки ДП «ДержавтотрансНДІпроект», МІУ забов’язало органи із сертифікації прийняти їх для розгляду.

Що залишилося і що змінилося

Тепер сертифікат отримується згідно тих самих альтернативних умов.

Американські виробники скло вклеюють, а не вставляють на гумовому ущільнювачі. І не мають маркування, на які звертали увагу українські контролери. Донедавна його треба було замінити, тепер цього робити не потрібно. До скла є такі вимоги: воно має бути багатошаровим або загартованим, а з пластику скло може бути лише позаду середніх стійок. Неможна використовувати плівку, яка зменшує проникнення світла нижче встановленого мініму.

Американські ремені безпеки відрізняються від європейських. І раніше для відповідності їх теж потрібно було б замінити. Тепер, як виявив «ДержавтотрансНДІпроект», європейське законодавство все-ж-таки не вимагає «затвердження типу ременів безпеки». «Однак кожен ремінь повинен мати ідентифікаційну лейбу», а позначення на ній «повинні відповідати інформації щодо кріплення ременів безпеки», зазначено у висновках держоргану.

У той же час, залишилася європейська вимога до фар. Ближнє світло фар має відповідати правосторонньому напрямку руху. Лампи з газоразрядними джерелами світла можна використовувати тільки якщо є очищувач скла фари та автоматичний коректор світла.

У чому різниця: «європейський» ближній пучок світла сфокусований так, що в першу чергу висвітлює дорожнє полотно і трохи праве узбіччя, американський – дорогу, обидва узбіччя і знаки, розташовані над дорогою.

nissanLeaf

Бічні поворотники потрібно замінювати з американських червоних на жовті. Фари заднього ходу також мають відповідати європейському поєднанню кольорів.

При цьому, як зазначає «ДержавтотрансНДІпроект», вимоги відповідної директиви ЄС тут не застосовуються, але «відповідність функціонування правилам дорожнього руху має бути перевірена технічною службою».

Що кажуть учасники ринку

Керівник компанії Electrocars Олександр Кравцов вважає це прийнятним компромісом. «Заміна лобового скла та пасків безпеки були зайвими. Адже стандарти безпеки США щодо цього навіть вищі за європейські. Нарешті їх виключили з переліку обов’язкових. А вимоги щодо регулювання пучка світла, встановлення бокових поворотників і протитуманних фар дилери сприймали адекватно – це ж питання безпеки», – прокоментував він.

За його словами, тепер вартість переобладнання зменшиться щонайменше вдвічі і коштуватиме $500-700.

“Можна сказати, що спрощення процедури відповідає реальним європейським вимогам. Але подивимося, як “на місцях” працюватимуть з новими правилами чиновники”, – сказав Кравцов. І додав, що на ринку вже дуже багато не сертифікованих електромобілів, тож, лишається сподіватися, що черги у центрах не утворяться. Правда, ЗМІ вже писали, що у наслідок реформи замість 114 центрів сертифікації на всю країну залишилося тільки 6 сертифікаційних центрів, причому п’ять з них – у Києві та один – в Запоріжжі.

Позитивна звістка має вивести ринок електрокарів зі ступору. З початку року він саме пожвавився, зокрема, завдяки скасуванню мита. Електромобілі подешевшали на  $900-1000. «Але на жаль, коли одна рука дає, то друга бере. Цей пільговий дисконт був нівельований, коли для отримання сертифікату для електромобіля дилер мав викласти близько  $2000. Що, звичайно, відбивалося на кінцевій вартості для покупця. А останні декілька місяців на  ринку був дефіцит наявних авто на продаж», – додав  керівник компанії Electrocars.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


Заявка на картку доступу

×