Норвегія — рай для електрокарів? Частина #2

13 01 2015

Коментарі:

0
 Січень 13, 2015
 0
Категорія: Новини
Попередня частина: 
Норвегія – рай для електрокарів? Частина #1

Ніч тут узимку триває 18 годин. тому вирушаємо за місто, побачити фіорд при денному світлі. На острові Несоя (Nesøya) мешкає середній клас, який не любить шуму великого міста. Тут є і причали, і гарний кам’яний пляж.. Притрушена снігом, місцевість нагадує володіння Санта Клауса.

Oslo-1548

Поруч із його казковим помешканням має обов’язково стояти Теsla як досить популярна автівка цього острова.

Oslo-1635

Сонце сідає, а заряду дедалі менше… І ми вирушаємо в турне по інфраструктурі. Шукаємо ChaDeMo – станцію, якої так бракує в Україні і яка повністю зарядить електрокар за 30 хвилин. Найближча – біля супермаркета з не зовсім скандинавською назвою Kiwi. Тут знову все норвезькою, але не складно здогадатися: від нас вимагають надіслати СМС на короткий номер, не доступний у роумінгу.

Стартові пакети в супермаркеті не продають, тому їдемо далі…

Oslo-1688

Наступний пункт призначення – заправка відомої нафтовидобувної компанії StatОil. Ніби наше ОККО Спершу ми підрулюємо до яскраво-синього величезного блоку, який, виявляєтся, заливає бак воднем. Уже розміри цієї станції спонукають уявити, наскільки «проста» технологія зберігання та заправки H2.

Поруч бачимо чергу із двох Nissan Leaf до платної швидкісної зарядки звичайним струмом. Ми треті.

Oslo-1711

Заряджання триває 15 або 30 хвилин. Оплата відповідно до часу – 40 чи 80 крон (100/200 грн). Сідаємо пити каву.

Через 45 хвилин черга доходить до нас, але… виявляється, що у норвежки перед нами проблема – з авто не виймається зарядний кабель. І тут починаються танці з бубном.

Від’єднати електрокар пробують по черзі всі присутні на заправці. Доходить до моменту, який нас усіх вводить у ступор, а потім заставляє ледь не кататися по підлозі. Працівник набирає пакет гарячої води, міцно зв’язує ручки для герметичності, і… пропонує розгубленій власниці електрокара прикласти його до металевої частини входу в зарядку, щоб, типу, відтанув «приморожений» кабель. 10 хвилин танців із пакетом не допомагають.

Oslo-1738

Oslo-1739

І тут ми, ще раз уважно розглянувши норвезьку інструкцію, розуміємо: чудові жіночка та заправник із Осло натискали не ті кнопки…

Oslo-1745

Зрештою, ми теж успішно заливаємо бак, а бонусом першого досвіду швидкісної зарядки стає студент азіатського походження, який теж приїхав зі своїм електрокаром. Хлопець допоміг нам переналаштувати бортовий комп’ютер на англійську. Тадам!

Наступною швидкісною зарядкою є станція дилера Nissan. Вона, виявляється, безкоштовна, тому там навіть пізно ввечері черга з кількох автівок.

Oslo-1-6

Їдемо далі, і в кількох кілометрах знаходимо офіс німецької компанії АВВ. Поруч – із десяток звичайних підзарядок типу «розетка», а також одна СhaDeMo. За 30 хвилин маємо фактично повний бак і вирушаємо на прогулянку нічним містом.

Біля старовинної фортеці бачимо парковку з підзарядками на два десятки електрокарів.

Oslo-1779

Тут ми розуміємо, для чого на брелку причеплений ключ (типовий електрокар має безконтактний доступ до авто). Всі міські зарядки на поштовому замку.

Таке собі рішення від дрібних хуліганів. Залишаємо авто на годинку і насолоджуємось набережною, а також сучасною архітектурою поблизу оперного театру.

Після кількох переміщень на автівці містом, починаємо відчувати: припаркуватися і підзарядитися завжди не проблема у радіусі 500 метрів. Тобто, де б Ви не зупинялися – біля роботи, офісу, місця зустрічі – на відстані 5- 10 хвилин ходи зможете зарядити електрокар і не платити за парковку.

Oslo-1787

Oslo-1787

В цей же день вперше зустрічаємо міські зарядки середньої швидкості (Type 2). Доступ до них через RFID-картку, якої не маємо.

Oslo-1880

Змерзлі і втомлені, повертаємося в апартаменти. На добранок, Осло!

Всі фото: © Iryna Briazgun

Читайте продовження: Норвегія – рай для електрокарів? Частина #3

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *