Для електромобілів в Україні краще скасований ПДВ, аніж адресні дотації – експерт

16 11 2015

Коментарі:

0
 Листопад 16, 2015
 0

Зважаючи на гарячі дискусії у Верховній раді щодо того, який формат пільг для електромобілів буде кращим, Electrocars поставила це питання експерту Інституту економічних досліджень і політичних консультацій, що спеціалізується на темі економічної політики, Віталієві Кравчуку. Нагадаємо, що фракція партії “Блок Петра Порошенка” відстоює прийняття законопроектів №№ 1674 і 1912 про скасування ПДВ та ввізного мита на електромобілі, а окремі депутати від “Самопомочі” вимагають залишити ПДВ, натомість запровадивши адресні дотації покупцям електрокарів.

Віталій Кравчук

Віталій Кравчук

“Скасування ПДВ дуже рідко має корупційні ризики. На загальний економічний клімат це жодним чином не вплине, Тому що в нашій державі уже багато груп товарів звільнені від ПДВ, наприклад – енергоефективне обладнання, і така невелика товарна група, як електромобілі, в українських реаліях не призведе до якихось корупційних або бюджетних ризиків”, – каже Віталій Кравчук.

За його словами, за відсутності контролю обидві схеми можуть використовуватися для корупції: під виглядом електромобілів без сплати ПДВ можуть завозитися звичайні авто, але з адресними дотаціями є аналогічний ризик: шахраї будуть намагатися отримувати ці дотації незаконно взагалі без прив’язки до авто.

“У західних країнах надають перевагу прямим субсидіям, тому що витрата бюджетних коштів збільшує відповідальність, і ці процеси контролюють зазвичай жорсткіше, пільга стає прозорішою. Але у випадку України я не уявляю, як змусити депутатів піти на більші бюджетні витрати, тому скасування ПДВ є цілком прийнятним варіантом”, – запевняє фахівець.

Нагадаємо, 12 листопада у Верховній Раді не змогли розглянути внесені у порядок денний законопроекти про запровадження пільг для електромобілів. Законопроект №1674 встановлює нульову ставку ввізного мита, а №1912 – нульовий податок на додану вартість на електромобілі. Дія законів суттєво знизила би ціну на електромобілі в Україні: так, найпопулярніша модель Nissan Leaf буде коштувати $30 тисяч замість $42, така сама модель з пробігом– близько $16 тисяч замість $20. А ціна на базову Tesla Model S впаде зі $100 тисяч до $65 тисяч.

Частина депутатів не голосувала саме через те, що вимагала монетизувати пільги. За ініціативою Української асоціації учасників ринку електромобілів, днями відбудеться зустріч з депутатами різних фракцій, на якій парламентарів спробують переконати, що електромобільні закони необхідні українській економіці.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *