Дослідження: одеська інфраструктура для електрокарів значно поступається київській чи львівській

27 07 2015

Коментарі:

0
 Липень 27, 2015
 0
Категорія: Новини

Минулого уікенду команда ElectroCars здійснила поїздку на Nissan Leaf з Києва в Одесу. Метою пробігу було з’ясувати, чи можливо на даний момент мешканцю столиці з’їздити на електромобілі на море, наскільки така подорож буде комфортною та які труднощі на шляху слід очікувати.

Екіпаж у складі Олександра Кравцова та Володимира Саванчука виїхав з Києва у п’ятницю о 7:10 ранку та фінішував о 22:40 в Затоці що під Одесою. Наступного дня ElectroCars проінспектували зарядну інфраструктуру міста та зустрілися з представниками компанії VRC – єдиного в Україні прокатника, який надає в оренду електрокари. Висновки не дуже втішні: Одеса значно відстає від лідерів Києва та Львова. На все місто з населенням більше мільйона є лише одна зарядна станція (готель “Панорама де Люкс”, центр міста) плюс дві зарядки на АЗС “Окко” за Об’їзною дорогою, що на 454 кілометрі шляху Київ-Одеса. На одеській трасі їх також вкрай мало: дві на виїзді з Києва (район с. Гатне та смт. Чабани), дві на 226 км шляху в с. Ладижинка.

DSC02532-edited

Частина перша: траса

Офіційний старт поїздки відбувся з заправки “Окко” що в смт. Гатне (15-й кілометр автошляху Київ-Одеса). Бортовий комп’ютер електрокара показував стартовий запас ходу у 172 км, чого, звісно, не вистачило би до наступної “Окко” з електрозарядкою. За планами екіпажу, через 140-150 км після виїзду Nissan мав підживити свою батарею від звичайної розетки на будь-якій АЗС чи придорожному кафе.

Погані новини для власників електромобілів: на відрізку Жашків-Умань в бік Одеси – жодної заправки чи просто точки відпочинку з розеткою. Останнє місце, де можна знайти цивілізацію з електромережею – це Жашків. Leaf екіпажу ElectroCars розрядився майже до нуля приблизно за 20-30 км до Умані. Довелося ловити машину, яка змогла би протягти електрокар на буксирі та підзарядити таким чином акумулятор завдяки рекуперації. Для довідки: мінімальний запас ємності, який треба лишати в батареї Nissan Leaf – 0,5 кВт (його можна виміряти за допомогою спеціального мобільного додатку), інакше авто не зможе заряджатися рекуперативно.

DSC02558-edited

“Спіймати машину не було проблемою, – говорить пілот команди Олександр Кравцов. – Нас взяла на буксир невелика вантажівка, протягла близько 30 км, що зарядило батарею Ліфа на 35%. Після цього ми спокійно доїхали до “Окко” на 228 кілометрі, де стали на зарядку. На жаль, на одеській трасі, де зарядні станції встановлені вкрай рідко, треба тримати в запасі такий варіант пересування. Тобто обов’язково мати з собою міцний трос”.

До наступної зарядки через 200 з лишнім кілометрів у Ніссана не було шансів доїхати. На цьому відрізку екіпаж зупинявся двічі: біля придорожного готелю-ресторану в с. Криве Озеро та на АЗС Shell. Перший не зміг нічим допомогти, але пообіцяв найближчим часом винести для електрокарів дві 220-вольтові розетки. Персонал заправки Shell дав можливість приєднатися до розетки, але у них були якісь проблеми з потужністю. За годину тут вдалося зарядитися лише на 10%.

DSC02655-edited

Щоби доїхати до Одеси, Володимиру та Олександру знову довелося ловити машину. Цього разу допоміг одесит на Mercedes Sprinter, якій дотягнув підсівший Leaf до зарядки перед містом. Остаточно підзаправившись на “Окко”, екіпаж здійснив останній кидок до Затоки, де планувалася ночівля. Команда фінішувала в 22:40, проїхавши за день 511 км.

Частина друга: місто

Головним пунктом програми перебування ElectroCars в Одесі була зустріч з компанією VRC, яка віднедавна надає в прокат електромобілі Nissan Leaf. Така послуга поки не має аналогів в Україні, в тому числі в більш просунутих в електромобільному плані Києві та Львові.

DSC02672-edited

На даний момент VRC має в автопарку 10 електрокарів (загальна кількість електромобілів в Одесі не перевищує 20 екземплярів). Машини можна отримати в двох пунктах: в аеропорту та центральному офісі на вул. Буніна 16Б. Компанія намагається встановити публічний чарджер в аеропорту, однак адміністрація летовища поки гальмує цей процес. Також в планах прокатника влаштувати до кінця року електро-АЗС з 5-7 чарджерів середньої потужності біля центрального офісу. Ці зарядки також будуть публічними. Попри складність з інфраструктурою, прокат електрокарів VRC користується попитом: всі авто на уікенд були розібрані.

DSC02684-edited

Окрім VRC, розвитком зарядної інфраструктури Одеси займається готель “Панорама де Люкс”, який недавно встановив на своїй території публічну зарядну станцію середньої потужності виробництва E-Line. Адміністрація закладу запевняє, що вона доступна не лише для клієнтів, будь-хто може приїхати і заряджатися.

Власне, на цьому опис одеської інфраструктури для електрокарів можна завершувати. Звісно ж, зарядок дуже мало, навіть попри невелику загальну кількість електромобілів в Одесі. За словами представників VRC, великі одеські супермаркети чи ТРЦ не бажають іти назустріч в цьому питанні. Працюють в “одеському стилі”: не просто не дають місце під зарядку, а навіть просять арендну плату за ті пів квадратних метри, які треба для станції, і гроші за витрачені кіловати електроенергії.

DSC02694-edited

Висновки по результатах поїздки такі: в Одесу можна їхати на електрокарі, але треба бути готовим до вирішення проблем з зарядкою на трасі. В самому місці можна заряджатися в готелях чи кемпінгах від звичайних розеток. Про це треба буде домовлятися окремо, що деяким людям може здатися не дуже комфортним. “Наразі тут є просто велика перспектива для електрокарів. – говорить Олександр Кравцов. – Одеса – потужне бізнес-місто, де люди знають всьому ціну. Але вони поки не хочуть бачити ціну майбутніх вигод, які можуть дати електромобілі. Місто зараз переповнене туристами. Наступного року, якщо Одеса добре підготується до нового сезону і встановить хоча би з десяток чарджерів, туристична привабливість міста тільки збільшиться.”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *