Світлана Красинська: «Для мене дуже важливий екологічний фактор їзди на електромобілі»

1 09 2015

Коментарі:

2
 Вересень 1, 2015
 2
Категорія: Новини
Хто це

Американка українського походження. Народилася i вирoсла в Хмельницькому, 18 років живе в Південній Каліфорнії, США. Аспірант університету Сан-Дієго, досліджує громадянське суспільство в Україні. Володіє електромобілем Volkswagen e-Golf.

 

В Південній Каліфорнії людина багато часу проводить в машині. Треба проїхати чимало кілометрів, щоби кудись потрапити. Громадський транспорт тут фактично не працює: там, куди на авто ти можеш доїхати за 20 хвилин, на автобусі витратиш 3,5 години.

Від мого будинку до університету, де я навчаюся та викладаю, – 16 миль в один бік. Машиною їду туди від 25 хвилин до години, з оглядом на затори. Але крім того треба потрапити на зустрiч, в магазин, банк тoщo, а ще й дітей завезти в садок-школу. Іноді наїжджаю по 50 миль на день.

Моєю останньою бензиновою машиною був Ford Escape. Я її продала, бо вона спалювала більше бензину, ніж було заявлено виробником в рекламі. Це була компактна і досить невелика машина, але бензину «їла» багато. Я заправляла свій Ford мінімум тричі на місяць в середньому на $75, загалом на бензин витрачала більше $200. А зараз плачу лише $115 на всю домашню електроенергію включно з зарядкою електрокара.

Untitled-1

Volkswagen e-Golf я не купила, а взяла в лізинг на три роки. В Америці це популярна схема користування автомобілем. Я не впевнена, чи захочу мати цю машину через три роки. Пoбачимo. Також виходила з того, що за три роки технології батарей будуть більш досконалими.

Модифікація e-Golf, на якій я їжджу, коштує $36 тисяч. Під час купівлі електрокара Федеральний уряд присилає чек на $7500, ще $2500 дає штат Каліфорнія. Тобто загальна знижка становить $10 000. Бензиновий Гольф в схожій комплектації коштує приблизно $26 000.

Пільги поширюються і на лізинг. Машина належить не мені, а дилерській компанії, і ці знижки, відповідно, враховуються в ціну лізингу. Зараз я плачу близько $300 на місяць протягом трьох років. Загалом виплачу близько $10 000, після чого зможу викупити машину за $12 тисяч, як прописано в нашому лізинговому контракті. Тобто загалом машина фактично обійдеться мені у $22 000.

Реальний запас ходу Volkswagen e-Golf – 70-80 миль. Він залежить від обраного режиму їзди. В «Нормальному» авто їде дуже добре, а я люблю машини зі спортивним характером. В Eco – трохи гірше, а от в Eco+ не їде взагалі. Тиснеш педаль до підлоги, а машина розганяється ледве до 60, i це коли не під гору. В Америці час – це гроші, тому я не маю можливості так повзти.

Ми живемо в будинку, тому електрокар заряджаю переважно вдома вночі. За 12 годин від звичайної розетки батарея заряджається на 56 миль ходу. Щоби повністю зарядити акумулятор, потрібна доба. Загалом домашньої зарядки мені вистачає.

У нас є кілька тарифних планів оплати за електрику: чим менше використовуєш електроенергії, тим дешеве тобі коштує кіловат-година. На першому рівні ти платиш 17 центів за кіловат-годину, на другому – 20 центів, третьому – 40, четвертому – 42. Ми зараз на другому рівні. В попередньому будинку, де ми жили, платили за електрику приблизно $150 на місяць. Зараз платимо $115, і це з зарядкою машини майже щоночі.

11896987_10155937852350721_484890961_n

Окрім електричної, у нас в родині є також бензинова Audi Q5. Її ми використовуємо для дальніх поїздок, наприклад, коли їдемо до Лос-Анджелеса (це 120 миль). Але Гольф подобається мені більше, ніж Audi. Для мене їздити на бензині – це вже ніби нижчий рівень пересування на авто.

Окрім економічного фактору їзди на електрокарі, для мене дуже важливий екологічний. Приклад ElectroCars та Сашка Кравцова з його Nissan Leaf мене дуже надихнув. Подумала, якщо це можливо в Києві, то в Каліфорнії – тим більше.

Публічні зарядні станції у нас платні. Монополістом є компанія Blink, її зарядки можна знайти практично всюди. Приміром, лише в моєму університеті є чотири станції різної потужності, кожна має по 4-8 розеток. Зарядитися можна від чотирьох годин до 20 хвилин. Тарифи наступні: 49 центів за кіловат-годину для зареєстрованих членів, 59 центів для не-членів. Повна зарядка мого Гольфа коштуватиме там в районі $10. Платня на таких станціях стягується через кредитну карту. За наявності смартфона розібратися з цим просто: скануєш QR-код, тобі присилають лінк, куди треба вставити номер своєї картки. І це для не-членiв. Для зареєстрованих користувачів ще прoстiше.

Маю сказати, що електромобіль полегшує проблему паркування, адже коли заряджаєшся на публічній станції, за парковку не платиш. В нашому маленькому муніципалітеті Дель Мар на 4000 населення є 11 зарядних пристроїв. Шість з них розташовані біля океану, де паркуватися важкo i дорого. Виходить, ти можеш стати на зарядку, піти на пляж і витратити лише $2,5 за годину зарядки. А парковка коштує в районі $4,5/година, i не завжди є.

Електромобілів в Каліфорнії, як мені здається, не дуже багато. Переважна більшість – це бензинові авто. А от Tesla трапляються часто, за день можу побачити до десятка. Наш район знахoдиться біля океану, i тут мешкає чимало заможних людей. За американськими мірками Tesla – це дуже дорога машина.

Сонячні панелі на будинку – це моя мрія, тим більше, у нас в Каліфорнії дуже багато сонця, більше 300 днів на рік. Але вони поки що дорогі. Термін окупності панелей наразі становить близько 10 років, а за такий час, я певна, вони стануть значно доступнішими та ефективнішими. Як i електрoмoбiлi, це поки що технологія майбутнього. Але це майбутнє не за гoрами.

2 responses on “Світлана Красинська: «Для мене дуже важливий екологічний фактор їзди на електромобілі»

  1. Руслан сказав:

    Хороше інтерв’ю! молодці! Так тримати, побільше унікального контенту!

  2. Юрий сказав:

    Десь я її в Хмельницькому бачив.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *