Солодкі 200 миль: чому гальмує електромобільна галузь

30 03 2015

Коментарі:

0
 Березень 30, 2015
 0
Категорія: Новини
За 2-3 роки одразу кілька автовиробників обіцяють представити доступні авто з пробігом понад 320 км. І це не просто їхнє бажання, а нагальна потреба ринку

Автовиробники готують до запуску нове покоління масових електричних автомобілів, чий запас ходу буде вдвічі вищий за показники багаторічного електричного бестселера Nissan Leaf. Представлене 5 років тому, це авто відзначається доволі скромною автономністю: 100-120 заявлених миль (160-200 км) залежно від покоління. Однак це не лякає потенційних покупців: станом на початок березня у світі продано 165 тисяч Ліфів.

Поганий той власник Nissan Leaf, який не мріє пересісти в електрокар Tesla Model S. І справа тут не в люксовому позиціонуванні бренду Tesla та виняткових динамічних характеристиках її продукту. Запас ходу базового Model S з батареєю на 60 кВт*г становить заповітні 200 з лишнім миль. Щоби конкурувати з Теслою, не виходячи при цьому з ніші масових автомобілів, автоконцернам вкрай потрібний прорив у виробництві тягових батарей. В цьому їм готові допомогти такі гіганти галузі, як корейська LG Chem.

Chevy BoltChevrolet Bolt є, напевно, найбажанішим електрокаром Америки

 

В лещатах закону

Принаймні чотири автоконцерни – General Motors, Ford Motor, Nissan Motor та Volkswagen – планують вийти на стежку війни з Tesla і представити електромобіль з запасом ходу 200 миль. Але це неодмінно має бути доступний транспортний засіб. За відправну цінову точку виробники беруть Nissan Leaf з його стартовим прайсом у $29 000 (в США). Очікується, що електрокари нового покоління з’являться на ринку за 2-3 роки.

Щоби стати власником сучасного електромобіля з запасом ходу 425 км, треба викласти від $79 900 (в США). Це буде Tesla Model S з величезним літій-іонним акумулятором ємністю 85 кВт*г та комфортом, порівняним з S-класом від Mercedes-Benz. Більшість електрокарів, які продаються за доступніші гроші, проїжджають на одній зарядці в середньому від 120 до 136 км. Це реальні, а не заявлені виробниками цифри. В холодну пору року або за увімкненого кондиціонера автономність зменшується на 15-20%.

Обмежений пробіг – це єдина причина, через яку минулого року в США було продано приблизно 67 700 автомобілів на електротязі. За українськими мірками ця цифра вражає, одна для ринку Штатів – це лише 0,4% від загальних 16,5 мільйонів проданих авто. Крапля в морі. Європейський союз з населенням у пів мільярда осіб проковтнув за минулий рік лише 75 331 електричне авто.

Автовиробники конче потребують ринкового прориву до 2018 року, коли в Каліфорнії та восьми інших штатах Америки почнуть діяти нові правила щодо споживання пального та шкідливих викидів в атмосферу. За три роки виробники мусять довести частку ввезених для продажу в Каліфорнії електрокарів та під’єднуваних гібридів до 4,5%. Вже в 2019 році їх має бути 7%, а в 2025-му – цілих 22%.

Kia-Soul-electric-batteriesСучасні літій-іонні батареї занадто масивні і дорогі, щоби задовільнити потребу автовиробників у доступному та раціональному електрокарі

 

Хіміки йдуть на допомогу

Голова Tesla Motors Ілон Маск вважає, що 200 миль – не панацея, а мінімальна планка, яка змусить покупців йти в салони за електрокарами. «Ідеальною є солодка вершина у 250-350 миль (400-560 км)», – вважає засновник найбільш просунутого автобренду в світі.

Маск також не проти поборотися за гаманці ощадливих покупців електрокарів. Tesla вже анонсувала нову модель Model 3, яка коштуватиме близько $35 000 та проїжджатиме на одній зарядці не менше 320 км. Старт виробництва новинки запланований на 2017 рік.

General Motors збирається випередити Tesla, відправивши на конвеєр свій перший електрокар Chevrolet Bolt на рік раніше. Bolt використовуватиме тягові літій-іонні акумулятори виробництва компанії LG Chem, яка також постачає батареї для під’єднуваного гібрида Chevy Volt. Ще в червні минулого року цей корейський хімічний гігант повідомив, що до 2016 року представить доступні за ціною тягові акумулятори, що гарантуватимуть запас ходу у 320 км. Тоді ж почали ходили чутки, що ці батареї використовуватиме General Motors. Тепер співпраця двох компаній підтверджена офіційно.

Однак не лише GM покладають свої сподівання на корейців. «Ми провели низку зустрічей з представниками автовиробників, щоби зрозуміти, на якому технологічному рівні перебувають наші акумулятори і куди нам слід рухатись, – говорить голова LG Chem Прабхакар Патіл. – Мета в цілому зрозуміла: є потреба отримати в фіналі автомобіль з пробігом 200 миль та ціною $30-35 тисяч».

LG Chem також є постачальником літій-іонних батарей для моделі Ford Focus Electric. Автономність цього електромобіля становить лише 122 км, однак, на думку Ford, це не причина припиняти співпрацю між двома компаніями. Вже в 2018-2019 роках автогігант може представити електрокар нового покоління, який проїжджатиме на одній зарядці понад 320 км.

Звісно, осторонь цих процесів не може стояти Nissan, який започаткував клас сучасних доступних електрокарів. Наступне покоління електричного бестселера Leaf вийде в 2018 році. Очікується, що авто проїжджатиме на одній зарядці ті самі заповітні 200 миль, що значно перевищує заявлені виробником 120 миль (192 км) актуальної версії. Зараз Leaf оснащений акумуляторами, які виробляє спільне підприємство Nissan-NEC. Голова Nissan Карлос Гон не відкидає кандидатури LG Chem у якості постачальника батарей для нового покоління Ліфа.

PI-VR GmbH vred 6.07Наразі власникам електрокарів доводиться частенько заїжджати на зарядні станції, що створює незручності

 

Ставка на 2018 рік

Четвертий автовиробник, який також планує включитися в гонку «200 миль пробігу за $30 тис», – це Volkswagen Group. Цей німецький автогігант, що володіє більш ніж десятьма автомобільними брендами різного призначення, наразі має в своєму портфоліо лише три електромобіля: компакт-кар VW e-up!, хетчбек VW e-Golf та спорткар Audi R8 e-torn. Останній – зовсім не показовий приклад. Це надзвичайно дороге авто з величезною батареєю ємністю 92 кВт*г та двома потужними електродвигунами.

Актуальний VW e-Golf – типовий представник сучасного покоління доступних електрокарів. У нього літій-іонна батарея Panasonic ємністю 24,2 кВт*г, чого вистачає на ідеальних 188 км пробігу. Реальний запас ходу Гольфа – близько 130 км. В Штатах він коштує від $35 500 (або ж $27 900 після урядового повернення податку), що є цілком прийнятною ціною. Залишилося лише збільшити автономність.

Як і решта згаданих вище автовиробників, Volkswagen планує випустити друге покоління e-Golf не пізніше 2018-го. В серпні минулого року німці уклали угоду з LG Chem, очікуючи отримати незабаром тягові батареї значно більшої ємності.

Чи виправдає корейський гігант покладені на нього сподівання? На даний момент LG Chem як мінімум активно нарощує свої виробничі потужності. Наприкінці минулого року компанія почала будівництво величезного заводу з виробництва літій-іонних батарей у Нанкіні, Китай. Якщо корейці з якихось причин не зможуть видати так потрібний авторинку продукт, це зроблять інші: китайська компанія BYD чи американська Tesla, які наразі також будують власні гіпер-фабрики з виробництва акумуляторів. Результат такої активності безумовно буде, і чекати його залишилося недовго.

За матеріалами www.reuters.com

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *