«Ці дурні анти-електромобільні дослідження». Блог екологічного активіста Семі Гровера

4 12 2015

Коментарі:

0
 Грудень 4, 2015
 0
Категорія: Новини
sami-grover-headshot.jpg.249x249_q70_crop-smart

Семі Гровер

Деякі коментатори спільноти Electrocars регулярно намагаються «просвітити» нас, мовляв, електромобілі не такі вже й екологічні. Постійно підкидають посилання на різні ресурси про те, скільки парникових газів викидається через виробництво електроенергії для наших авто.

Для того, щоб гідно відповісти на ці закиди, публікуємо блог американського письменника, креативного директора агенції The Change Creation, екологічного активіста Семі Гровера. В Україні реалії дещо відрізняються від американських: у нас найбрудніші вугільні електростанції досі мають дуже помітну частку на ринку електроенергії. Проте частка зелених видів генерації зростає і у нас: дедалі швидше, адже ціни на сонячні панелі і вітрові турбіни дедалі знижуються.

Я багато думав про «дослідження» з крикливими заголовками, мовляв, електромобілі набагато сильніше забруднюють наш світ, ніж звичайні бензинові авто. І рівень забруднення визначається тим, з яких джерел виробляється електроенергія у ті або тій місцевості. Подібні дослідження претендують на те, щоб впливати на політику урядів щодо електромобілів – мовляв, стимули для екологічного транспорту повинні базуватися на їхніх результатах.

Зазвичай такі дослідження базуються на застарілих даних про енергетичний мікс. При тому, що у США з 2012 року «пішли на пенсію» 200 вугільних електростанцій, які найбільше забруднюють навколишнє середовище. Водночас ми бачимо, що потужність поновлюваних джерел енергії зростає у геометричній прогресії, і з високою імовірністю буде так зростати і далі. Давайте також не забувати, що батареї електромобілів у кінцевому рахунку допомогають енергетичній мережі ставати зеленішою, зокрема, відпрацьовані акумулятори вже починають використовувати для зберігання енергії у системах поновлюваних джерел струму.

Однак подібні публікації нагадують нам один дуже важливий факт: усі автомобілі, електричні чи не електричні – є дуже ресурсоємними і порівняно малоефективними засобами транспортування людей. Отже, справжній урок, який ми маємо винести із цих «досліджень»:

1) Міста побудовані для людей, а не для автомобілів.

2) У нас мають бути амбіційні плани на 100% перейти на поновлювані джерела енергії, або, принаймні, на без вуглецеві джерела, якщо ви вважаєте необхідною ядерну енергетику.

3) Велосипеди, велосипеди, іще більше велосипедів.

4) Радикально нове уявлення про те, яким має бути електричний транспортний засіб. Недостатньо просто замінити трансмісію в автомобілі, призначеному для бензину.

5) Електричні автобуси – вони чудові!

Отже, так: заголовки на зразок «бензинові авто чистіші за електрокари» переважно можна ігнорувати. Але давайте не будемо робити вигляд, що електричні автомобілі – кришталево чисті. Навіть тим щасливчикам, які на 100% заряджають своє авто за допомогою сонячних панелей, завжди варто ходити, коли є змога. Для вас це буде не тільки фізичними вправами. Ви отримаєте приємніше, менш завантажене транспортом місто, а до того ж ваша зелена електрика, яку ви заощадите, буде відправлена у мережу, її використає хтось інший, і це допоможе йому також стати трохи чистішим.

Якби я був виробником електромобілів, я б наполегливо тиснув на уряд, щоб зробити наші електричні мережі цілком зеленими, і тоді подібні заголовки стануть цілком застарілими. Але яка електромобільна компанія має на це час?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *