Україні не можна чекати початку дії Паризької кліматичної угоди - експерти

22 04 2016

Коментарі:

0
 Квітень 22, 2016
 0
Категорія: Новини

Сьогодні, 22 квітня, представник України в ООН Володимир Єльченко підпише Паризьку кліматичну угоду, яка має обмежити глобальне потепління, і не дати температурі на планеті вирости більш як на 2 градуси.

Угода почне працювати з 2020 року, а до того Верховна Рада повинна буде ще ратифікувати її, а, окрім того, щороку відбуватимуться міжнародні зустрічі, на яких представники різних країн будуть узгоджувати свої зобов’язання. Адже, відповідно до угоди, розвинені країни будуть допомагати таким, як Україна, стати “зеленішими”.

Наразі наша держава взяла на себе дуже слабкі зобов’язання: зменшити викиди до рівня 60% від 1990 року. Тобто, викиди можуть бути на 62% вищими, ніж зараз. Проте якщо ми хочемо отримати допомогу західних країн, нам необхідно буде поставити собі більш суворі цілі.

Electrocars розпитав експертів, що конкретно Україна могла би зробити для залучення “зелених” інвестицій.

 

Марія Сторчило, експерт Національного екологічного центру України

Марія Сторчило

Марія Сторчило

Україна і зараз отримує чималі кошти на екологічні цілі, але на жаль далеко не всі вони витрачаються ефективно, тому часто до другого траншу справа не доходить. Наприклад, чимало грошей було виділено на розробку стратегій, які відтворюють розвиток відновлювальних джерел енергії а енергоефективності. Ці стратегії вже готові, але, на жаль, не всі готові ними керуватися.

Коли буде затверджено енергетичну стратегію з конкретними цілями щодо зниження викидів та переходу на альтернативні джерела енергії – тоді можна буде переходити до конкретних дій.

Зокрема, зараз для нашої держави є найбільш актуальним підвищення енергоефективності житлового фонду. Верховна Рада має прийняти закон про облік енергії, щоб стимулювати людей встановлювати лічильники, утеплювати будинки тощо. На додачу, слід запустити Фонд енергоефективності, який би видавав пільгові кредити населенню та підприємцям на енергозаощадження.

Реформи на транспорті також важливі, тут викиди треба скорочувати шляхом запровадження економічних інструментів. Ми відстоюємо зміни до Податкового кодексу щодо податку на викиди вуглекислого газу. Якщо цей інструмент буде прийнято, то люди при купівлі автомобіля повинні будуть обирати: чи придбати великолітражне авто, яке спалює багато бензину, чи меншу, більш економну машину, чи гібридну, чи взагалі електричну. І, звісно, найкращим рішенням тут буде розвиток громадського транспорту. Коли ми забезпечимо громадянам комфортний проїзд по місту – то не потрібно буде такої кількості індивідуальних авто. А для цього треба, щоб громадський транспорт ходив точно за графіком, щоб смуги громадського транспорту були вільні, а паркування в центрі міста буде обмежене.

 

Олександр Кравцов, CEO Electrocars

Олександр Кравцов, СЕО Electrocars

Олександр Кравцов, СЕО Electrocars

Паризька кліматична угода – необхідна ініціатива, але вони почне діяти тільки з 2020 року. А Україні вже зараз треба починати докорінно змінювати економіку, робити її більш енергоефективною. Якщо для розвинених країн це питання доброї волі – знизити викиди парикових газів і допомогти світові уникнути глобальної кліматичної катастрофи, то для України це питання виживання і конкурентоспроможності національного продукту. Паризька угода і зелені технології для нас мають бути синонімом енергетичної незалежності.

Отже, потрібно вже зараз, не чекаючи на вступ угоди в дію, запустити програми енергозбереження в промисловості, програми утеплення житлового фонду, і, нарешті, стимулювання переходу до “зелених” авто. Адже транспорт забезпечує сьому частину всіх викидів парникових газів в Україні, а у великих містах його частка може доходити до 80%. До того ж, Україна імпортує 70% бензину і 90% дизпалива. Тому скасування ПДВ на електромобілі та підтримка інвестицій в зарядну інфраструктуру – це терміновий план з вирівнювання платіжного балансу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *