Як у США кандидати борються за голоси електромобілістів

10 05 2016

Коментарі:

0
 Травень 10, 2016
 0
Bernie Sanders Tesla

І чому в Україні нічого подібного не відбувається

Американська виборча кампанія 2016 року – вже не перша, у якій тема електромобілів відіграє помітну роль. Іще під час виборів 2008 року Барак Обама заявляв про свою мету, мовляв, до 2015 року у США повинно бути не менш як 1 млн електрокарів.

2012 року нинішній американський президент підтвердив свою мету, хоча його опоненти-республіканці часто критикували його за це. Конгресмен Майк Келлі заявляв, що у електромобілів немає ринку у США, а учасник передвиборчої гонки Мітт Ромні менш категорично стверджував: якщо бізнес хоче гратися у ці ігри – нехай грається, але допомагати ми йому не будемо.

До речі, ця мета так і не була досягнута: за останніми даними, в країні наразі лише близько 450 тисяч електромобілів та плагін-гібридів. Але цього року тема зелених авто вже вийшла за межі США і стала фішкою кількох інших виборчих кампаній по всьому світу. Наприклад, кандидатка на посаду мера Лондона Сайан Беррі обіцяє стимулювати повний перехід міста на екологічний транспорт, і першим ділом планує переобладнати на струм двоповерхові лондонські автобуси.

Але повернімося до США. Із нинішніх кандидатів головним захисником електромобілів є Берні Сандерс, інші намагаються оминати цю тему. Розглянемо позицію кожного з них.

 

Берні Сандерс

Саме він показово фотографується з Tesla, а його прихильники брендують свої електрокари кандидатською символікою. Сандерс – найбільш «лівий» з нинішніх учасників передвиборчих перегонів, але у США лівизна не асоціюється з «совком» та популізмом. Навпаки, так найчастіше називають прихильників радикально нових ідей – від гомосексуальних шлюбів до альтернативної енергетики. І критикують за те, що зазвичай під ці ідеї політики намагаються виділяти великі кошти із держбюджету, які в іншому випадку можна було би пустити на щось більш державницьке, наприклад, на армію або на підтримку України.

«Ми повинні інвестувати в електромобільну інфраструктуру, так само, як ми побудували міждержавну систему шосе в 1950-х і 1960-х роках… Будівництво зарядок для електрокарів у країні, де майже 30% викидів забруднюючих речовин генерує транспортний сектор, є вкрай важливим, щоб ми в решті решт подолали нашу залежність від бензину», – говориться в його програмі.

 

Хілларі Клінтон

Фаворит нинішніх перегонів також багато говорить про оновлення енергетичної стратегії, про те, що буде запроваджувати податкові пільги на альтернативну енергетику, і тим самим зміцнювати енергетичну безпеку країни. Багато говорить вона і про зменшення викидів вуглецю. Проте конкретно на електрокарах Клінтон акценту не робить.

Електромобільні портали у США влаштували обговорення на тему: «Чи відбудеться перехід на електромобілі швидше, якщо на виборах переможе Берні Сандерс?». І один з користувачів написав таку відповідь: «Якщо порівнювати Берні з Хілларі, то цілком можливо, що він зробить те, чого вона здійснити не зможе. Її екологічні пріоритети ще недостатньо ґрунтовні. Берні, принаймні визнає глобальне потепління і обіцяє щось зробити у цьому напрямку».

 

Дональд Трамп

Республіканців вважають традиційними супротивниками електромобільного руху. «Навіть якщо республіканець на словах буде за електрокари, він насправді не зробить цього через своїх нафтових спонсорів», – пишуть у тому ж обговоренні.

Трамп офіційно ніколи не виступав проти електромобілів, але не надто вдалу програму Барака Обами щодо підтримки електрокарів прокоментував так: «Ми продовжуємо підтримувати увесь цей мотлох, який не працює». Його прихильники – більш категоричні. Коментатори на сайті, що публікує новини про Трампа, так оцінили його вислів: «Він абсолютно правий. Адміністрація Обами з її лівацькою ідеологією займається не тим, що працює і що краще для громадян. Той факт, що вони стримують вітчизняне виробництво нафти і газу, яке могло би зробити нас енергетично незалежними – це всі докази, які вам потрібні».

 

А що Україна?

450 тисяч американських сімей з електромобілями – це близько мільйона виборців, чиї голоси можуть вирішити хід перегонів. А в Україні електрокарів лише трохи більше тисячі. І, здавалось би, немає сенсу перейматися думкою їхніх власників, на видобувних підприємствах на зразок «Укрнафти» працює набагато більше людей.

Але згадаймо, скільки електромобілів у США було 2008 року, коли Обама почав «вирощувати» молодий електорат для своєї партії, даючи відповідні обіцянки. І хоча його план про 1 млн електромобілів у США не було виконано, зараз ситуація на цьому ринку зовсім інша. І Україні вже легше буде втілити аналогічні плани, якщо тільки вітчизняні політики проявлять стратегічне мислення.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *