У Верховній Раді агітують проти електромобілів, бо хочуть електричні «Ланоси»

12 11 2015

Коментарі:

6
 Листопад 12, 2015
 6

У Верховній Раді 12 листопада відмовилися розглядати внесені у порядок денний законопроекти про запровадження пільг для електромобілів – №1674. «За» розгляд такої пропозиції проголосували тільки 196 депутатів за необхідних 226.

Законопроект №1674 встановлює нульову ставку ввізного мита, а №1912 – нульовий податок на додану вартість на електромобілі. Дія законів суттєво знизила би ціну на електромобілі в Україні: так, найпопулярніша модель Nissan Leaf буде коштувати $30 тисяч замість $42, така сама модель, що була у використанні – близько $16 тисяч замість $20. А ціна на базову Tesla Model S впаде зі $100 тисяч до $65 тисяч.

Голосування відбулося після 18:00, коли засідання вже завершувалося, і частина депутатів розійшлася. За словами депутатів, найближчими днями можливе повернення до цих законопроектів.

Голоси «За» дали в основному фракції БПП та «Народного фронту», а також окремі депутати з «Батьківщини», «Волі народу», РПЛ та «Самопомочі». Проте члени парламенту розповідають, що частина депутатів «Самопомочі» поширювала у ВР записку з проханням не підтримувати ці ініціативи, бо, мовляв, вони уб’ють надію на створення власних українських електромобілів. Вони пропонують обнулити акциз та мито, але залишити ПДВ на електромобілі, а натомість виділити з держаного бюджету цільові компенсації покупцям електромобілів.

Проте опитані Electrocars експерти зазначають, що подібна норма в українських умовах швидше може призвести до корупції, оскільки в нашій країні різні передбачені законом компенсації часто виплачувалися не за призначенням.

Митні і податкові пільги на електромобілі діють у багатьох країнах світу. Зокрема, у Норвегії, Нідерландах, США, Японії, Китаї, США, Франції, Швеції, Великобританії та інших. І у всіх цих країнах вони лише сприяли розвитку національно економіки – зокрема, розвивалися виробники зарядної інфраструктури та аксесуарів, ремонту електромобілів. А в деяких країнах розвивалося і локальне виробництво, що також отримувало пільги.

За ініціативою Української асоціації учасників ринку електромобілів, днями відбудеться зустріч з депутатами різних фракцій, на якій парламентарів спробують переконати, що електромобільні закони необхідні українській економіці.

Кількість електромобілів почала стрімко зростати в Україні з 2015 року: за даними Electrocars, з січня по серпень в Україні зареєстровано 231 автомобілі на електротязі, а до кінця року приріст складе більше 400. Зростання популярності електромобілів пояснюється тим, що в країні вже створено мережу публічних зарядок, яка на сьогодні нараховує більше 60 станцій у великих містах та на трасах.

Проте, за прогнозами експертів Electrocars, у разі прийняття законів зростання було би набагато швидшим: за наступний рік українці могли би отримати 5 тисяч екологічних авто.

6 responses on “У Верховній Раді агітують проти електромобілів, бо хочуть електричні «Ланоси»

  1. Андрей сказав:

    А что на это говорят экологи партия зеленых ?

  2. Глеб сказав:

    “мовляв, вони уб’ють надію на створення власних українських електромобілів” не смешите меня

  3. Сергій сказав:

    Ну, у разі якщо усі ці чиновники та депутати пересядуть з своїх мерсів(BMW і т.д.) на електричні ланоси, то я не проти ПДВ на електромобілі.

  4. Мари сказав:

    В кои-то веки в нашем парламенте подняли какой-то вопрос, связанный с современным миром, обещающий изменения и в безнадёжно отсталой, прямо скажем, стране – и то провалили.

  5. Анатолий сказав:

    Нафтові магнати блокують прийняття закону. Непотрібно винаходити велосипед заново ланоси на електротязі то буде лайно для бідних. Краще залучити інвесторів з Nissan та Tesla та налагодити виробництво саме цих автомобілів в Україні переобладнати наші машинобудівні занедбані заводи саме під їхні електрокари визнані всім світом. Щоб ці авто не тільки наситили внутрішній ринок а й світовий. Це б дало приріст ВВП, нові робочі міста для українців. Європейці та Американці на ланосах їздити не будуть відтак авто не конкурентно спроможне, це те саме що побудувати супермаркет в забитому селі де покупців недостатньо щоб утримувати адмінресурс.

  6. Анатолий сказав:

    http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/radan_gs09/ns_golos?g_id=4574 Це ссилка сайту Верховної Ради поіменне голосування про розгляд проектів законів №1674, №1912, 12.11.2015 18:05. За:196 Проти:1 Утрималися:8 Не голосували:86 Всього:291 Рішення не прийнято. З таблиці видно що проти даного законопроекту виступив лише один ЧЛЕН (х…й) це Фракція Політичної партії “Об’єднання “САМОПОМІЧ” Опанасенко О.В. “Партія “Відродження” Кількість депутатів: 23 За:0 Проти:0 Утрималися:0 Не голосували:18 Відсутні:5. Фракція Політичної партії “Опозиційний блок” Кількість депутатів: 43 За:0 Проти:0 Утрималися:2 Не голосували:1 Відсутні:40. Решта партій голосували позитивно дехто утримався або не голосував але значна кількість депутатів була відсутня а саме 131 депутат прогуляв засідання. Якщо провести просту арифметику то не голосували 86 та відсутні 131 в сумі це 217 депутатів які пробайдикували. Якби вони з”явилися на голосування і ті що не голосували зробили свій вибір то рішення було б ПРИЙНЯТЕ. Реформи треба розпочинати із Верх.Ради щоб всі з”являлися на засідання і проводили голосування ЗА, ПРОТИ, третього і четвертого не дано тобто утримався або не голосував або відсутній таких позбавляти мандата через систематичні порушення та направляти до АТО щоб не словом а ділом. Слава Україні!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *