Олександр Кравцов: Чому електромобілі в Україні зараз актуальніші, ніж рік тому

25 04 2016

Коментарі:

0
 Квітень 25, 2016
 0
Категорія: Новини

І чому я знову хочу поїхати електромобілем до Європи

Олександр Кравцов, CEO Electrocars

За рік Україна сильно просунулася в плані електромобільного сервісу. Іще у червні 2015 я з’їздив на електромобілі до Словаччини, і на рік відбив собі бажання до таких мандрівок. В Україні була дуже слабка інфраструктура – на той час доступними лишалися переважно зарядки на автозаправних станціях. І свою мандрівку до українського кордну я називав електроавтостопом: дві години їдеш – три заряджаєшся.

Але тепер ситуація змінилася. Дуже виріс ринок електричних авто, і це не лише статистика. На вулицях Києва дедалі менше людей дивується, коли зустрічає Nissan Leaf. Бізнес готовий інвестувати в електромобілі або супутні сервіси. Мова не лише про компанію Oxygen, яка цього місяця встановила в Україні два швидкісних “суперчарджери” і планує протягнути “ланцюжки” таких зарядок до Львова та Одеси. Власники ресторанів, готелів та парковок встановлюють зарядки для своїх клієнтів, і розуміють, для чого це потрібно. На карті вже позначено близько 185 зарядних станцій. Україна не відстає від усього світу: глобально електромобільні бренди ростуть з динамікою 50% на рік, а замовлення Tesla Model 3 взагалі побили всі рекорди.

Тому я знову вирушаю на електромобілі до Європи, і хочу розвідати маршрут для інших українських водіїв.

Україна: будемо “спокушати” підприємців

Українцям уже не треба проводити 3 години в чистому полі, на автозаправному комплексі, чекаючи на зарядку. Підключення тепер доступне у нестандартних нових місцях. Я можу залишити авто на пару годин біля ресторану або готелю, і піти подивитися Житомир, Львів або Рівне. Наші партнери в Луцьку розповідають, що вони готові не лише зарядити клієнта і нагодувати, але й завезти на екскурсію до замку Любарта, поки його батарея заряджається. Чудова можливість – в Карпатах, у місті Сколе. Там зарядка розташована під горою, на якій свого часу таборилися партизани, а зараз встановлено пам’ятник землякові з “Небесної сотні”. Навіть якби не зарядка, мені було би хотілося зупинитися там і зійти на цю гору.

Але в цій мандрівці я буду не лише дивитися на краєвиди. В Україні я хочу переконати нових підприємців на трасах, що установка зарядної станції принесе їм додаткових клієнтів у туристичний сезон. Буду заїжджати до придорожніх готелів та ресторанів і пояснювати, як швидко зростає кількість електричних авто. В нашій державі вже порядку тисячі електрокарів, і щонайменше половина може завітати до їхньої локації. Плюс закордонні туристи. Людям треба забезпечити можливість вибирати між зарядними станціями, і подорожувати без черг на підключення до мережі. Зараз часом уже виникають проблеми з доступом: приблизно раз на 2 дні зарядка між Києвом та Житомиром обов’язково буває зайнята.

nissanLeaf

Іншими словами, я свідомий того, що зараз я буду їхати повільно. Але для того, щоб наступного року їхати швидко. А в ідеалі прагнемо зробити туристичний маршрут – “Подорожуй з України в Європу на електромобілі”. На цьому маршруті має бути перевірена зарядна і відпочинкова інфраструктура, і наші туристи не втрачали б ані хвилини.

Європа: ми накреслюємо шляхи для українців

Їхати Європою на електромобілі – суцільне задоволення. Там достатньо суперчарджерів, які за 30 хвилин заряджають вашу батарею на 80%. Але для цього потрібні картки доступу. Ми проведемо переговори про співпрацю зі словацьким оператором зарядних станцій компанією Greenway та їхніми австрійськими колегами компанією Smatrics. Я повернуся з картками, готовий ділитися доступом до європейських мереж.

І коли ми разом з вами будемо подорожувати до ЄС з мінімальними витратами, з нульовими викидами в атмосферу і з комфортом – я впевнений, що в результаті у українців прокинеться інтерес до електромобільного коридору на захід.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *