Чому Україні потрібні закони №№1912/1913

26 04 2015

Коментарі:

0
 Квітень 26, 2015
 0
Категорія: Новини

Як відомо, на даний момент електромобіль коштує відчутно дорожче за авто з ДВЗ аналогічного класу. Причина – дорогі тягові літій-іонні батареї, за які, за останніми даними, покупці платять в середньому $410 за кВт*г. Експерти прогнозують, що за ціни $150 за кВт*г вартість електрокарів та звичайних авто зрівняються. Це може статися вже в 2020 році.

Щоби заохотити людей вже зараз пересідати на більш екологічно чистий вид транспорту, уряди багатьох розвинених країн надають на купівлю електромобілів податкові пільги або ж просто покривають частину ціни. Україна до цього щасливого клубу не входить. Більше того, на електрокари поширюються ті ж правила розмитнення, що і на звичайні авто. І без того недешеві Nissan Leaf чи Renault Zoe в українських реаліях стають, напевно, найдорожчими в світі.

Митний зашморг

Для початку з’ясуємо, які податки мусить спалити українець, який бажає стати власником електромобіля. Після останніх змін в правилах розмитнення слід планувати такі платежі:

– 8% ввізного мита;

– 5% додаткового імпортного збору (тимчасовий, діє протягом 2015 року);

– 109,1 євро акцизного податку;

– 20% ПДВ.

Слід сказати, що податки на придбання авто з ДВЗ ще вищі. В цьому випадку ввізне мито становить 10%, а акциз залежить від об’єму двигуна і зростає порівняно з електрокарівським мінімум на пару сотень євро.

За існуючими ставками розмитнення електрокар, куплений за кордоном за $30 000, в Україні коштує вже $40 824. $30 тисяч – це приблизна вартість в США нового базового Nissan Leaf. Після застосування усіх урядових податкових пільг він коштує для геть небідного американця $21 500 – майже вдвічі дешевше, ніж такий же Leaf для українця.

Рятівні законопроекти

Всі тверезомислячі громадяни розуміють, що не варто очікувати від нашої, м’яко кажучи, небагатої держави повернення вартості електрокара на рівні $8000. Ніхто не дасть навіть кількох сотень баксів. Але зменшити ціну за рахунок оптимізації податків – справа абсолютно реальна.

IMG_2804Один з ініціаторів законопроектів №1912/1913 Геннадій Кривошея розповідає учасникам електропробігу InnoTech, що він може корисного для них зробити

2-го лютого 2015 року у Верховній Раді був зареєстрований законопроект №1912, поданий депутатами  Г. Кривошеєю, С. Барною та В. Івченком. 23 квітня він пройшов необхідні бюрократичні процедури і трансформувався в проект постанови про прийняття за основу проекту Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування та постачання транспортних засобів, оснащений електричними двигунами. Ним пропонується:

– тимчасово, до 1 січня 2020 року, звільнити від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України транспортних засобів, оснащених електричними двигунами;

– тимчасово, до 1 січня 2020 року, звільнити від оподаткування акцизним податком операції з ввезення на митну територію України транспортних засобів, оснащених електричними двигунами;

– доручити Кабміну у трьохмісячний термін з дня набрання чинності цим Законом розробити Концепцію розвитку транспорту, обладнаного електричними двигунами та інфраструктури для його функціонування. В ній, зокрема, передбачити механізм запровадження пільгових умов щодо ввезення елементів живлення до такого виду транспорту та обладнання для його інфраструктури.

Того ж 2-го лютого в Раді ті ж депутати зареєстрували ще один законопроект №1913. Його часто розглядають як додаток до проекту №1912, що є цілком логічно. Цим законопроектом пропонується «тимчасово, до 1 січня 2020 року, звільнити від оподаткування ввізним митом транспортні засоби, оснащені електричними двигунами».

Якщо обидва законопроекти будуть ухвалені Радою, згаданий вище новий Nissan Leaf втратить в ціні близько $10 000 (з 2016 року, коли припинить дію тимчасовий 5-відсотковий імпортний збір). $30 тисяч за сімейний хетчбек гольф-класу – багато це чи мало? В будь-якому випадку, таке здешевшення електрокарів кардинально пожвавить український електроринок.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *